Річний звіт про діяльність закладу освіти
03-06-2021, 14:58
про підсумки науково-методичної роботи у Кіцманській гімназії
за 2020/2021н.р.
У 2020/2021 навчальному році науково-методична робота в закладі здійснювалася відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” і була націлена на підвищення професійної майстерності, розвиток творчої особистості вчителя, учня. Головні зусилля спрямовано на розвиток особистісно орієнтованої моделі виховання особистості, надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створення творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, мотивації до високої результативності у професійній діяльності, покращенню якості освіти, оптимізації контролю. Педагогічний колектив завершив роботу над реалізацією п’ятирічного плану на 2016-2020 рр. та розпочав втілення Стратегії розвитку Кіцманської гімназії на 2020-2025 рр. Педагогічні працівники гімназії завершили працювати над науково-методичною проблемою «Удосконалення форм і методів забезпечення якісної освіти та підвищення її рівня відповідно до вимог новаційного розвитку суспільства». Було проведено моніторинг з даного питання, підсумовано результати методичної роботи за напрямами:
· Підсумки науково-методичної роботи за 2016 – 2020 рр.;
· Підсумки виховної роботи за 2016 – 2020 рр.;
· Робота з обдарованими учнями;
· Активність методичних об’єднань за 2016 – 2020 рр.;
· Моніторинг ДПА-ЗНО за 2016-2020 рр.
У 2020/2021 навчальному році педагогічний колектив гімназії розпочав роботу над науково-методичною проблемою «Створення успішного освітнього простору на основі реалізації концептуальних засад реформування освіти з метою формування компетентного випускника освітнього закладу».
Головними завданнями методичної роботи були такі:
– ознайомлення з нормативно-правовими документами, які визначають державну політику в галузі освіти;
– використання на практиці сучасних інформаційних та комунікаційних технологій у системі науково-методичної роботи;
– робота в умовах дистанційного навчання;
– вплив методичної роботи на результативність навчально-виховного процесу
– залучення до науково-дослідницької та експериментальної роботи вчителів та учнів;
– виконання Положення про внутрішню систему забезпечення якісної освіти в Кіцманській гімназії;
– виконання Стратегічного плану розвитку освіти Кіцманської гімназії.
Ø ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНИХ КОМІСІЙ на базі гімназії
Протягом навчального року на базі Кіцманської гімназії педагогами нашого закладу проведено наступні засідання методичних комісій для вчителів Кіцманської ТГ:
· 15 жовтня 2020 року на платформі Zoom відбулося засідання методичної комісії вчителів географії Кіцманської ТГ. Форма роботи – онлайн-круглий стіл на тему «Гейміфіковані платформи для проведення дистанційного навчання».
Учителі географії мали можливість поділитись та обмінятись досвідом роботи щодо використання різних платформ під час використання дистанційних та очних уроках. Керівник методичної комісії Гудима Марина Вікторівна виступила з доповіддю «Гейміфіковані платформи для проведення дистанційного навчання» та продемонструвала роботу на різних онлайн-платформах практично.
· 10 листопада 2020 року відбулося засідання методичної комісії вчителів математики у формі онлайн-диспуту на тему «Теоретичні аспекти проєктних технологій». «Метод проєктів дає змогу формувати в учнів ключові компетентності, залучати до науково-дослідницької та пошукової діяльності, створювати додаткову мотивацію до навчання», – зазначила у своїй доповіді Н.О.Клевчук, вчитель математики Кіцманської гімназії.
Гешко В.І., вчитель математики та інформатики гімназії, представив один із учнівських проєктів «Способи розв’язування квадратних рівнянь». Працюючи над ним, учні збирали та обробляли інформацію, дискутували та знаходили компроміс, робили висновки.
Поділилась досвідом та практичними напрацюваннями з теми «Метод проєктів ̶ як засіб підвищення пізнавальної активності учнів» учитель математики та інформатики гімназії Л.І. Власійчук. Вона наголосила, що в умовах змішаного та дистанційного навчання проєктна діяльність дозволяє зацікавити учнів та активізувати їхню креативність.
· 17 листопада 2020 року на платформі Zoom було проведено засідання методичної комісії вчителів іноземної мови на тему «Використання нетрадиційних методів під час вивчення граматики у молодшій та старшій школі».
Під час засідання вчителька англійської мови Кіцманської гімназії Павлюк І.П. розкрила теоретичні засади з даної теми, розповіла про різноманітні методики викладання граматики, їхні переваги, наукові принципи, поділилася деякими формами своєї роботи під час навчання граматики. Дуже насиченим був виступ Клименко А.Ю., вчительки гімназії, яка показала, як можна використовувати на своїх уроках веб-додаток Grammarly.com, що робить вивчення граматики цікавішим і результативнішим. Анастасія Юріївна презентувала свій персональний сайт на englishprofi.com.ua, де поділилася своїми доробками та напрацюваннями. Учителька німецької мови Хоптова Б.А. розповіла, як вона застосовує нетрадиційні методи на уроках німецької мови та порадила учасникам семінару такі сайти, як Kahoot.it для тестування, LearningApps.com для створення інтерактивних вправ, котрі можна використовувати на уроках та в позаурочний час.
· 18 листопада 2020 року на базі Кіцманської гімназії на платформі Googlee Meet відбулося засідання методичної комісії вчителів фізичної культури з теми "Формування в учнів компетентного ставлення до свого здоров'я методами спортивних ігор". Цікавий виступ з теми "Застосування системи VAR та нові правила з футболу" підготував суддя національної категорії Роман Леонтійович Гамаль (м. Чернівці). Майстер-клас з теми «Техніка виконання передач та зупинок м'яча у футболі» на високому методичному рівні провів вчитель фізичної культури Кіцманської гімназії Антонюк Іван Васильович. Надзвичайно цікаво проходило обговорення проблем дистанційного навчання на уроках фізичної культури. Учасники семінару ділилися своїм досвідом роботи в умовах карантину.
· 12 березня 2021 року відбулася онлайн - зустріч педагогічної спільноти вчителів української мови, літератури та зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти відділу освіти, молоді та спорту Кіцманської ТГ з теми "Педагогічна творчість як основа формування майстерності вчителя". Учителька української мови та літератури Кіцманської гімназії Остапюк О. І. провела майстер-клас "Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи вдосконалення". Цікаву інтерактивну екскурсію "Нові підходи до оформлення кабінету зарубіжної літератури" провела вчителька зарубіжної літератури Кіцманської гімназії Мельничук Л. К., яка також поділилася власним досвідом роботи під час дистанційного навчання.
· 21 квітня 2021 року відбулося спільне онлайн–засідання МК практичних психологів, соціальних педагогів та вчителів основ здоров'я на базі Кіцманської гімназії на тему "Протидія булінгу в закладах освіти: системний підхід".
Практичний психолог Кіцманської гімназії Шевчук О.М. презентувала авторську розвивальну програму "Стрес". Особисті ресурси його подолання", яка схвалена рішенням Експертної комісії НМЦ практичної психології та соціальної роботи ОІППО ЧО від 24.02.21р. (Протокол №38) та рекомендована до використання у діяльності практичних психологів. Психологиня провела практичне заняття, в ході якого ознайомила присутніх з психотехніками: «Намалюй свій страх», «Визначення стану нервової системи», «Трансформація негативних думок у позитивні». Використовуючи їх, педагоги малювали й обговорювали свій психологічний стан. Завершила виступ Оксана Миколаївна мотивуючим відео про сенс життя.
Заступник директора з виховної роботи, вчителька основ здоров'я Кіцманської гімназії Дарчук А.Г. ознайомила із практичними інструментами створення безпечного середовища в закладі освіти. Педагогиня акцентувала увагу на тому, що заняття з протидії булінгу мають бути акцентовані на розкриття морально-етичних цінностей, розвитку вміння вибудовувати доброзичливих стосунків, виховувати терпимість, толерантність, повагу до думок, почуттів, переконань інших.
· 22 квітня 2021 року – засідання методичної комісії вчителів географії на базі Кіцманської гімназії на тему «Розвиток ключових компетентностей гімназистів через науково-дослідницьку діяльність НОУ «Олімп» відділення «Наук про Землю».
Учителька географії Кіцманської гімназії, тьютор відділення «Наук про Землю» Марина Гудима представила роботу Кіцманської філії БМАНУМ відділення «Наук про Землю», ознайомила учасників методичного об’єднання з правилами проведення ІІ та III етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. Назар Рихло, учень 10 класу гімназії, призер ІІ етапу (диплом ІІ ступеня) конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт у секції «Географія та ландшафтознавство» представив наукову роботу та постер на тему «Географія безробіття Кіцманщини», науковий керівник Марина Гудима. Рихло О.Б. окреслила роль наукового об’єднання учнів «Олімп» у формуванні компетентної особистості.
· 3 травня 2021 року відбулося засідання методичної комісії вчителів біології, екології та природознавства Кіцманської ТГ на базі Кіцманської гімназії з проблеми «Сучасні інноваційні методи навчання – шлях до формування життєвих компетентностей учнів». Блок практичних занять на тему «Моделювання різних етапів уроку з використанням інноваційних методів навчання» продемонструвала вчителька біології Кіцманської гімназії Олексюк А. В. Педагогиня ознайомила колег із Flinga - це веб-інструмент, який дозволяє легко створювати онлайн-середовища для спільної роботи із учнями. Вчителі спробували самостійно працювати із даним ресурсом.
З метою створення ІРА (інтерактивного робочого аркуша) Аліна Валентинівна запропонувала онлайн сервіс Wizer.Me, який дає широкі можливості для формування різних завдань для опитування.
Найбільший інтерес викликало знайомство із сервісом Write Reader. Це дуже цікава платформа для створення мультимедійних книг учителем і його учнями. Олексюк А.В. продемонструвала онлайн-книги сформовані гімназистами і провела майстер-клас для учасників онлайн-зустрічі.
Усі присутні відзначили, що представлені інтернет-ресурси є ефективним засобом реалізації навчальних завдань вчителя й урізноманітнення роботи з учнями в умовах дистанційного, змішаного та очного навчання.
Ø Учителі гімназії активно діляться власним педагогічним досвідом виступаючи на інших засіданнях методичних комісій вчителів Кіцманської ТГ, а саме 24.03.2021 р. вчителька математики та інформатики гімназії Л.І.Власійчук виступала на онлайн-засіданні методичної комісії вчителів інформатики Кіцманської ТГ з теми «Розгортання та встановлення середовища G Suite for Education в закладах освіти».
Ø РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
Особливо плідною була робота обдарованих учнів та їх педагогів-керівників. Зокрема:
• 18 листопада 2020 року в обласному семінарі для методистів РМК/ММК/ОТГ з проблеми «Дослідницька компетенція – складова розвитку творчої особистості» взяли участь Рихло Оксана Борисівна, заступниця директора з науково-методичної роботи Кіцманської гімназії, голова НОУ «Олімп», Гудима Марина Вікторівна, учителька географії, керівниця відділення «Наук про Землю», Рихло Галина Степанівна, учителька історії, керівниця відділення «Історія» (наказ ДОН №357 від 09.11.2020р.)
·10-11 грудня 2020 року – педагоги та учні гімназії взяли активну участь у Всеукраїнському семінарі-практикумі методистів наукового відділення наук про Землю МАН України «Сучасні аспекти теоретико-методичних основ польових досліджень у практиці наукового відділення наук про Землю»(наказ ДОН № 376 від 23.11.2020 р.)
Рихло Оксана Борисівна, заступниця директора з науково-методичної роботи Кіцманської гімназії, окреслила «Роль наукового об’єднання учнів «Олімп» у формуванні компетентної особистості». «Методи аналізу зібраних даних під час польових досліджень» презентували Марина Гудима, вчителька географії, керівниця відділення «Наук про Землю», та Галина Рихло, вчителька історії, керівниця відділення «Історія».
Покликання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=N8PkJL8nrz4
За високий рівень проведення Всеукраїнського семінару-практикуму методистів наукового відділення наук про Землю обласних малих академій наук учнівської молоді та за багаторічну сумлінну працю в системі освіти, високий професіоналізм, вагомий внесок у розвиток дитячої обдарованості Почесними грамотами Міністерства освіти і науки, національної Академії наук України та Почесними подяками Малої академії наук України нагороджено Оксану Рихло, заступницю директора з науково-методичної роботи; Марину Гудиму вчительку географії; Галину Рихло, вчительку історії.
З метою покращення роботи наукових товариств (об’єднань) учнів закладів загальної середньої освіти області щодо організації роботи з обдарованою молоддю 19-23 квітня 2021 року КОПНЗ «Буковинська Мала академія наук учнівської молоді» проведено ІV обласний (заочний) конкурс-огляд на краще наукове товариство (об’єднання) учнів закладів загальної середньої освіти області. У Конкурсі взяло участь 11 наукових товариств закладів загальної середньої освіти області.
За результатами конкурсу наукове об’єднання учнів “Олімп” Кіцманської гімназії нагороджено Дипломом І ступеня.
Ø ДОСЯГНЕННЯ ПЕДАГОГІВ
24 лютого 2021р. практичний психолог Шевчук О.М. взяла участь у Всеукраїнському конкурсі авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» з розвивальною програмою «Стрес. Особисті ресурси його подолання». І за результатами обласного етапу отримала Диплом ІІІ ступеня.
Учителі математики гімназії стали активними учасниками проєкту «Підготовка матеріалів до ЗНО-2021 з математики», які висвітлені на сайті Чернівецького ОІППО, зокрема:
- урок з математики «Застосування графіка квадратичної функції» (у формі презентації) – Гешко Віталій Іванович;
- урок з математики "Квадратична функція" (у формі презентації) – Клевчук Наталія Олександрівна.
З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад гімназійної науково-методичної ради, визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи гімназійних методичних об’єднань на 2020/2021навчальний рік.
Протягом 2020/2021 н.р. на засіданнях методичної ради обговорювалися наступні питання: про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами в 2020/2021 н.р. та затвердження плану методичної роботи на 2020/2021 н.р.; про організацію роботи з обдарованими дітьми в 2020/2021н.р.; про завершення міжатестаційного періоду педагогів, які претендуватимуть на присвоєння вищої кваліфікаційної категорії та педагогічних звань у 2020/2021 н.р.; про підсумки роботи педагогічного колективу над методичною проблемою «Удосконалення форм і методів забезпечення якісної освіти та підвищення її рівня відповідно до вимог новаційного розвитку суспільства»; організації наставництва: затвердження індивідуальних планів роботи з молодим учителем; організація самоосвіти вчителів з визначеної проблеми; підготовка матеріалів для самоосвіти; про підготовку та проведення педагогічних рад та ін.
У рамках роботи творчої групи (ТГ) з питань створення інформаційно-освітнього середовища Кіцманської гімназії як сучасного закладу освіти 29 жовтня 2020р. проведено науково-практичний семінар «Організація дистанційного навчання з використанням додатку GOOGLE CLASSROOM в освітній діяльності з метою підвищення цифрової компетентності педагогів гімназії». Голова ТГ Олексюк А.В. презентувала власні класи на платформі Classroom та структуру їх наповнення. Зупинилася на методиці створення тестів у Google Формах з метою контролю за рівнем знань учнів.
Власійчук Л.І., вчитель інформатики, ознайомила колег з різними способами завантаження та систематизації навчального матеріалу та відправлення виконаного домашнього завдання учнями.
Ø ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ.
Слід відзначити роботу педагогічного колективу в умовах дистанційного навчання. За час карантину ми опанували велику кількість сучасних інформаційних технологій, вдосконалили необхідні навички і радіємо з того, що нові знання допомагають за умов карантину та в майбутньому урізноманітнити форми навчання, контролю, зворотного зв’язку з учнями та їх батьками.
Адміністрація та вчителі обрали платформи, на яких можна зручно і якісно проводити дистанційне навчання:
- спілкування в групах у Viber для учнів 5-11-х класів;
- робота безкоштовного веб-сервісу Google Classroom для учнів 5-11-х класів;
- проведення онлайн уроків за допомогою сервісу ZOOM та Google Meet відповідно до розкладу.
Зв'язок з учнями та їх батьками забезпечено на 100%.
Дистанційна робота закладу організована за допомогою безкоштовного веб-сервісу Google Classroom, який створений Google для закладів освіти з метою спрощення формування, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом.
Упродовж карантину класні керівники забезпечували реєстрацію учнів на платформі Google Classroom, учителі-предметники наповнювали віртуальні класи навчальними матеріалами з відповідного предмета та розміщували завдання для опрацювання, відстежували прогрес кожного здобувача освіти, а після оцінки його роботи, повертали, супроводжуючи коментарями.
З 01 вересня 2020 року в закладі з 5 по 11 класи було організовано проведення онлайн уроків за допомогою сервісу Zoom та Google Meet відповідно до розкладу.
Адміністрація постійно контролювала роботу всіх учасників освітнього процесу у веб-сервісі Google Classroom та на сервісі Zoom. Періодичність розміщення навчальних матеріалів, обсяг та зміст завдань, їх якість та об’єктивність оцінювання.
Ø ВІДКРИТІ УРОКИ
15 жовтня, у Кіцманській гімназії пройшов відкритий урок-проєкт з геометрії в 11 класі на тему «Многогранники», який підготувала та провела вчителька математики Клевчук Наталія Олександрівна. Урок заплановано в рамках засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу.
5 листопада, у Кіцманській гімназії пройшов відкритий онлайн-урок з математики у 5-А класі на тему «Порядок виконання дій у виразах», який підготувала та захоплююче провела вчителька математики та інформатики Власійчук Людмила Іванівна. Урок заплановано в рамках засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу, однак вчителів, які відвідали урок, було значно більше.
Найбільше цікавили всіх педагогів наочно-методичні можливості дистанційного уроку. І тут було чому повчитися. Учителька уміло використала віртуальну дошку; колесо Фортуни для опитування; історичні довідки та словникову роботу із залученням підручника… Цікаво було проведено засвоєння поняття «алгоритм» через спільне створення алгоритму переходу вулиці на пішоході, за допомогою додатку Learning apps. Усі завдання мали практичне спрямування. Під час обговорення найбільший інтерес викликали можливості використання веб-сервісу Flippity.
12 листопада проведено відкритий онлайн-урок з української мови у 5-А класі на тему «Написання префіксів пре-, при-, прі-», який захоплююче презентувала вчителька української мови та літератури Остапюк Оксана Іванівна. Урок проведено в рамках засідання методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу, яким успішно керує згаданий педагог-професіонал.
Zoom-урок – всього 30 хвилин... Як це мало, щоб пояснити і як це багато, щоб дізнатись щось нове. Поки учні збирали знання-перлинки з української мови, ми, педагоги ,черпали перлини методичних прийомів для дистанційного навчання: казка про українську мову – як налаштування на урок; казка про вживання префіксів – як мотивація навчання; хвилинка здоров’я із «руханкою»; «паркан ідей» – для засвоєння знань; тести у Learning Apps - з метою їх діагностики; «мозковий штурм» – на повторення; «галявина спогадів – на узагальнення; «лотос настрою» – з метою рефлексії. Зразковий учитель – зразковий урок.
19 листопада відбувся відкритий онлайн-урок з англійської мови у 6-Б класі на тему «Частини тіла тварин», під час якого своїми професійними навичками уміло ділилася вчителька англійської мови Клименко Анастасія Юріївна. Урок проведено в рамках засідання методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу. Анастасія Юріївна як умілий тьютор, ключова фігура в дистанційному навчанні, вправно модерувала і по-партнерськи підтримувала своїх вихованців під час виконання завдань на платформах learning apps та live work sheets. Доброзичливо, як фасилітатор, стимулювала процес самостійного пошуку інформації та направляла спільну діяльність учнів протягом ігрових форм роботи. Професійно, як модератор, навчала дітей активності, навикам співпраці в команді, коли учні можуть доповнювати один одного, спонукати до саморозвитку та самовдосконалення.
Ø ПРЕДМЕТНІ ТИЖНІ
Упродовж 2020/20201н.р. не проведено усі заплановані предметні тижні через дистанційне навчання. За планом пройшли такі:
з 09.11 по 13.11–дистанційно проведено тиждень укр. писемності та мови (вчитель Кожухар О.М.). 09 листопада тиждень було відкрито святковою презентацією підготовленою учнями 6-А класу до Дня української писемності та мови «З витоків української писемності». Вітальне слово до Мови учнів гімназії. Проведено І етап ХХІ Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика (5-11 кл.) 09 листопада гімназисти писали радіодиктант національної єдності.
10, 11 листопада презентовано відеоуроки-презентації «Вивчай! Знай! Рідну мову люби поважай!» (8-9 кл.) Проведено квест «Мова – душа народу» серед учнів шостих класів. 11 листопада було організовано мовні та літературні вікторини для учнів, учителів, батьків з таких тем: «До рідного слова торкаюсь душею» та «Прислів’я та приказки про мову».
12 листопада гімназисти різних класів прийняли активну участь у Всеукраїнському конкурсі «Лайфхаки з української мови» від проєкту «На урок». Організовано перегляд презентацій для шостих класів «Життєпис Преподобного Нестора Літописця» (екскурс у давнину). Для 8-го класу «Тернистий шлях української мови» та 9-го класу «Світлиця слова в безмежжі часу».
Проведено мовні баталії з тем: «Пан Суржик наступає» та «Мова – не калька». Тематичний тиждень було завершено підведенням підсумків, нагородженням грамотами.
з 23.11 по 27.11.20 у гімназії проведено онлайн-тиждень зарубіжної літератури "Успішні люди – це перш за все успішні читачі!". Хоч карантин обмежив людське спілкування, та ніщо не може зупинити людину на шляху до знань, до пізнання невідомого. Для учнів були організовані заходи на платформах ZOOM та VIBER. Спікером цих заходів стала вчителька зарубіжної літератури Мельничук Любов Костянтинівна. На її думку, участь дітей у житті гімназії, рідного міста чи навіть цілої країни є одним із кроків креативного розвитку учнів, формування їх критичного мислення, активізації пізнавальної діяльності школярів, стимулюванням допитливості та інтересу до предмета. Під час тижня учні мали змогу ознайомитися з фотобутафорією "Книга в житті людини", а інтерактивний захід "Читати – це модно, книга-це круто" дав можливість учням 5 класу поринути у світ літературної творчості та висловити особисто найкращі думки відомих письменників про важливість книг у нашому житті. Цікавими та корисними стали повідомлення про Пауля Целана, якому в понеділок 23 листопада виповнилося сто років від дня народження. Це поет, який народився у Чернівцях і своїми трагічними шедеврами уславив рідне місто в німецькомовній поезії.
З такої нагоди учні 11-го класу читали поезії П. Целана німецькою та українською мовами. У четвер відбувся конкурс читців поезії XIX ст. Гімназисти вподобайками визначили переможців конкурсу: І категорія (діти) : Різун Д. - І м.(54), Женикай С. - ІІ м. (43); ІІ категорія (юніор) : Руснак А. - І м. (96), Тодорович Н. - ІІ м. (63), Ісопеску В. - ІІІ м.(61). Родзинкою заходів стала участь гімназистів у відеопрезентації "Рукописи не горять" під гаслом: "Література вилучена із законів тління. Вона одна не визнає смерті" (М. Салтиков-Щедрін). Підсумком тижня стали грамоти переможцям онлайн-олімпіади із зарубіжної літератури: І м. - Бойда Л. (11 кл.); ІІ м. - Свято А. (10 кл.), ІІ м. - Рихло А. (8 кл.), ІІ м.- Моргоч Б. (8кл.).
Звіти про проведення методичних тижнів узагальнено та висвітлено у шкільній Viber групі «Розумниці гімназії».
з 18.01-22.01 2021 року – проведено онлайн-тиждень англійської мови. Урочисте відкриття тижня англійської мови розпочалося у понеділок із демонстрування відео звернення учнів 9 класу на тему “ Why dowe study English?” та із відео зверненням учнів 10 класу до гімназистів «Чому потрібно вивчати англійську мову».
У вівторок учні 7 та 8 класів побували на віртуальній екскурсії визначними місцями Лондона. Також відбувся відеомарафон, підготовлений учнями 11 класу із креативними фактами про Великобританію, що дало змогу їм продемонструвати здобуті знання про країну, мова якої вивчається та стати мотивацією для дітей та заохоченням вивчати англійську мову.
У середу учні мали змогу відправитись в онлайн подорож у Великобританію та Америку, переглянувши презентації та відео з англійськими субтитрами та переказали побачене, додавши ті факти, якими вже володіли.
Також протягом тижня гімназисти мали змогу переглянути навчальні фільми та відеоролики, під час перегляду яких отримали повне уявлення про Великобританію, її культуру, традиції та різні аспекти життя народу.
У четвер для учнів 5-А та 5-Б класів був проведений захід по хендмейду прапорів країн, де англійська мова є офіційною. Під час виготовлення прапорців своїми руками учні мали можливість засвоїти, як виглядає символіка, та поділитись своїми світлинами із учнями інших класів.
У п’ятницю учні 6-А класу поділились калейдоскопом зимового настрою, декламуючи у відеозверненнях вірші англійською мовою на зимову тематику.
Віртуальна подорож, присвячена Дню рідної мови (22 лютого 2021р.) «РІДНА МОВА - це скарб», яку підготували учителька української мови та літератури О. І. Остапюк й учні 5-Б класу.
З 09.03 по 14.03.21 у гімназії вчителькою української мови та літератури О. І. Остапюк було проведено Шевченківський онлайн-тиждень.
Про Шевченка так багато сказано і написано, що будь-яка думка буде лише повторюванням раніше висловленого. І в той же час він досі лишається загадкою… У цьому феномен Тараса. Він завжди кличе нас пізнавати, шукати, діяти…
Учні 5-А класу підготували віртуальний екскурс сторінками життя Кобзаря «Пам’яті Шевченка присвячується…».
Багатогранний геній і, безперечно, один з найяскравіших представників українського мистецтва. Художник-живописець, аквареліст, майстер сепії та гравюри.
Шевченко залишив по собі величезну кількість не лише творів, а й значну картинну спадщину своїх шедеврів. Нині відомо понад тисячу робіт його пензля. З них збереглося 835 творів.
Семикласники взяли участь у онлайн-конкурсі малюнків за творами Тараса Григоровича Шевченка «#Наш_Шевченко».
Нині Шевченків «Кобзар» для українців те саме, що й Біблія. Його загортали у вишитий рушник і зберігали біля образів як святиню. По ньому український селянин, водячи зашкарублим, покрученим від важкої праці пальцем, вчився читати. Вуста старанно шепотіли заповітні прості рядки, а розум осявала істина – «Борітеся – поборете!»
Тарас Шевченко – не просто геній для нашого народу. Це непересічна та неймовірно цікава особистість, життя і творчість якої приховує ще багато таємниць. Розкрити їх гімназистам допомогли учні 10 класу, котрі сплели онлайн-віночок афоризмів з творів Великого Кобзаря.
Пам’ять, пророчі настанови й духовний заповіт Тараса Шевченка живуть серед нашого народу. Він досі є для нас сучасним і цікавим, хоча й народився 207 років тому. І я впевнена, що таким же актуальним і правдивим він житиме і промовлятиме до українських душ на віки.
Що значить для сьогоднішніх випускників Великий Кобзар розказали учні 11 класу в добірці роздумів «Ким для мене є Шевченко...», щоб кожен гімназист задумався над питанням, яке значення для нього має Тарас Шевченко...
Також протягом тижня школярі взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «#ТГШ207: Таємниця генія Шевченка». Диплом І ступеня здобув 21 учень; ІІ ступеня - 9 учнів; ІІІ ступеня - 9 учнів; Сертифікат про участь у конкурсі – 12 учнів.
Тематичний тиждень було завершено відзначенням найактивніших учасників та нагородженням їх грамотами.
Адміністрація гімназії та вчителі щоденно спілкувалися з учнями та їх батьками щодо ефективності та якості проведення онлайн-уроків. У січні 2021 року проведено опитування батьків учнів щодо ефективності дистанційного навчання у гімназії. З результатами опитування перед педагогами виступила практичний психолог Шевчук О.М. на засіданні педагогічної ради.
З метою ознайомлення з нормативними документами, Державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо протягом року проведено методично-оперативні наради та інструктивно-методичні онлайн-наради.
Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Протягом 2020 року з 20 вчителів курсову перепідготовку пройшли 18 педагогів. Не пройшли курси підвищення кваліфікації двоє вчителів: вчителька німецької мови Хоптова Б.А. на даний момент навчається заочно у ЧНУ і тому курсової перепідготовки не потребує та вчитель курсу «Захист України» Королюк В.Ю., який працює у гімназії за сумісництвом тому проходить перепідготовку за основним місцем роботи.
Адміністрація закладу та вчителі займаються самоосвітою, відвідуючи вебінари про розвиток і особливості дистанційної освіти.
РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
Протягом І семестру обдаровані діти гімназії не мали змоги залучитися до участі у різноманітних заходах, конкурсах, турнірах, змаганнях очно, через карантині обмеження. Однак зуміли реалізувати свої здібності у Всеукраїнських інтернет-олімпіадах «На Урок» з різних предметів та інших заочних та онлайн- конкурсах.
ОЛІМПІАДИ
·VІІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада ,«На Урок» з зарубіжної літератури. (учителька Мельничук Л.К.)
Диплом І ступеня - Бойда Л. (11 кл.); ІІ ступенів - Свято А. (10 кл.), Рихло А. (8 кл.), Моргоч Б. (8кл.).
· VІІІ Всеукраїнська інтернет - олімпіада , «На урок» з української мови та літератури ( зима) (учителька Остапюк О. І.)
Диплом I ступеня отримала учениця 5-Б класу Женикай Софія, ІІІ ступеня учень 5-Б класу Олександрюк Василь.
·VІІІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада, ,,На урок "з української мови та літератури (учитель Кожухар О.М.)
·VІІІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» з англійської мови: Диплом I ступеня учениця 5-Б класу Женикай Софії. (учителька Клименко А.Ю.)
· VІІІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» з хімії (зима) (учителька Рихло О.Б.)
7 клас – 8 учнів: Диплом І ступеня – 1 учень, Диплом ІІ ступеня – 1 учень, Диплом ІІІ ступеня – 3 учні, Диплом учасника – 3 учні.
8 клас – 7 учнів: Диплом І ступеня – 2 учні, Диплом ІІ ступеня – 1 учень, Диплом ІІІ ступеня – 1 учень, Диплом учасника – 3 учні.
9 клас – 10 учнів: Диплом І ступеня – 6 учнів, Диплом ІІ ступеня – 2 учні, Диплом учасника – 2 учні.
10 клас – 11 учнів: Диплом І ступеня – 1 учень, Диплом ІІ ступеня – 4 учні, Диплом ІІІ ступеня – 1 учень, Диплом учасника – 5 учнів
11 клас – 11 учнів: Диплом І ступеня – 1 учень, Диплом ІІ ступеня – 6 учнів, Диплом ІІІ ступеня – 3 учні, Диплом учасника – 1 учень.
· ІХ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» з хімії (весна) (учитель Рихло О.Б.)
7 клас – 8 учнів: Диплом І ступеня – 1 учень, Диплом ІІ ступеня – 1 учень, Диплом ІІІ ступеня – 1 учень, Диплом учасника – 5 учнів.
8 клас – 10 учнів: Диплом І ступеня – 3 учні, Диплом ІІ ступеня – 2 учні, Диплом ІІІ ступеня – 1 учень, Диплом учасника – 4 учні.
9 клас – 9 учнів: Диплом І ступеня – 1 учень, Диплом ІІ ступеня – 2 учні, Диплом учасника – 3 учні, Диплом учасника – 3 учні.
10 клас – 8 учнів: Диплом І ступеня – 1 учень, Диплом ІІ ступеня – 2 учні, Диплом ІІІ ступеня – 1 учень, Диплом учасника – 4 учні.
11 клас – 7 учнів: Диплом ІІ ступеня – 2 учні, Диплом ІІІ ступеня – 1 учень, Диплом учасника – 4 учні.
КОНКУРСИ
Відзнака за успішне проходження IVетапів: Анастасія Рихло, учениця 8 класу, Вікторія Кравчук, учениця 9 класу. Керівник: Олена Кожухар, учителька української мови та літератури.
Всеукраїнський марафон з української мови імені Петра Яцика.
Відзнаку за успішне проходження IV етапів отримали 16 учнів: Чубенко Христина, Стінська Аріна (5-а клас), Боднар Антоніо, Деревенко Теттяна, Різун Дарія (7 клас), Філіпчук Ангеліна, Свято Анастасія, Власійчук Тетяна, Кардінал Вікторія, Дирда Анастасія, Собко Анжеліка, Собко Аліса, Рихло Назар, Карбашевська Ангеліна (10 клас), Бойда Любов, Семерга Михайло (11 клас).
Керівник: О. І. Остапюк, учителька української мови та літератури.
ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (наказ ДОН № 55 від 01.03.2021 р.«Про результати проведення ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Буковинської Малої академії наук учнівської молоді, членів наукових товариств, об’єднань у 2020/2021 навчальному році»):
- Рихло Назар, учень 10 класу, Диплом ІІ ступеня
- Рихло Тарас , учень 8 класу, Диплом ІІІ ступеня
- Варжевська Яна, учениця 8 класу, учасник.
Наукові керівники: ГудимаМарина Вікторівна, вчителька географії, Рихло Оксана Борисівна, заступниця директора з науково-методичної роботи.
І Міжнародний (VII Всеукраїнський, XVII Всекримський фестиваль - конкурс учнівської та студентської молоді ,,Змагаймося за нове життя!", присвячений 150- річчю з дня народження Лесі Українки. Декламація поезії Лесі Українки (читання поезій напам'ять). Керівник: Олена Кожухар, учителька української мови та літератури.
Всеукраїнський конкурс ,,150 імен Лесі Українки" від проєкту «На Урок». Всього брало участь - 35 учнів. Керівник: Олена Кожухар, учителька української мови та літератури.
- Диплом 1 ступеня - 20 учнів
- Диплом 2 ступеня - 8 учнів
- Диплом 3 ступеня - 7 учнів
Обласний фестиваль комп’ютерних програм серед учнівської молод
Диплом ІІІ ступеня – Максим Мошук, учень 10 класу.
Керівник: Віталій Іванович Гешко, учитель математики та інформатики. (Наказ Департаменту освіти і науки №62 від 10. 03. 2021 р. «Про підсумки обласного фестивалю комп’ютерних програм серед учнівської молоді».
09 квітня 2021р. – VIII обласна учнівська науково-практична онлайн-конференція «Буковина очима юних науковців».
Конструктивні дискусії пройшли у секціях: «Буковина в історичній ретроспективі», «Досліджуємо природні багатства Буковини», «Фольклорна та мистецька Буковина», «Екологічні та соціально-економічні проблеми Чернівеччини».
Дипломами департаменту нагороджені Симотюк Денис, учень 11 класу; Женикай Надія, учениця 11 класу; Рихло Назар, учень 10 класу; Варжевська Яна, учениця 8 класу; Рихло Тарас, учень 8 класу; Рихло Анастасія, учениця 8 класу.
01.04.2021р. – ХХІ Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ. Сучасні проблеми науки», секція «Обдарована учнівська молодь: дослідження, інновації, пошукові відкриття та пошук». Учасники: Рихло Назар, учень 10 класу, та Варжевська Яна, учениця 8 класу.
Керівники: Рихло Оксана Борисівна, учителька хімії, Гудима Марина Вікторівна, учителька географії, Рихло Галина Степанівна, учителька історії.
5-7 травня 2021 р. – Міжнародна науково-практична конференція учнів-членів Малої академії наук «Україна очима молодих» у форматі онлайн
- учасниця секції «ХХ століття в історичній пам`яті: локальні історії» – Рихло Анастасія, учениця 8 класу;
- учасниця секції «Вивчення рівня антропогенного забруднення довкілля (водойм, ґрунтів, повітря) у вашому регіоні, його вплив на здоров’я людей» - Надія Женикай, учениця 11 класу.
Керівники: Рихло Оксана Борисівна, учителька хімії, Гудима Марина Вікторівна, учителька географії, Рихло Галина Степанівна, учителька історії.
9 березня українська громадськість відзначала 207-ому річницю від дня народження видатного художника слова, славного патріота України - Т.Г.Шевченка.
З метою вшанування пам'яті видатного КОБЗАРЯ учні гімназії долучилися до Всеукраїнського конкурсу: Таємниця генія Шевченка від проєкту ,,На урок".
Всього брало участь - 65 учнів (учитель Кожухар О.М.)
- Диплом 1 ступеня - 41 учень;
- Диплом 2 ступеня - 12 учнів;
- Диплом 3 ступеня - 7 учнів;
- Сертифікат про участь у конкурсі – 5 учнів.
Всеукраїнський конкурс «#ТГШ207: Таємниця генія Шевченка»
Всього брало участь - 51 учень (учитель Остапюк О. І.)
- Диплом І ступеня - 21 учень;
- Диплом ІІ ступеня - 9 учнів;
- Диплом ІІІ ступеня - 9 учнів;
- Сертифікат про участь у конкурсі – 12 учнів.
Всеукраїнський конкурс ,,Лайфхаки з української мови".
Усього брало участь у конкурсі - 48 учнів. (учитель Кожухар О.М.)
- Диплом 1 ступеня - 20 учнів;
- Диплом 2 ступеня - 18 учнів;
- Диплом 3 ступеня - 10 учнів.
Всеукраїнська виставка-конкурс науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» (обласний етап у форматі онлайн)
Переможці (міський етап):
- Антоніо Боднар, учень 7 класу;
- Дарія Різун, учениця 7 класу.
(Розпорядження міського голови Кіцманської міської ради №87 від 07.04.2021р. «Про підсумки І етапу Всеукраїнської виставки-конкурсі науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість - тобі, Україно!»)
Обласний етап. Диплом ІІІ ступеня:
- Антоніо Боднар, учень 7 класу;
- Дарія Різун, учениця 7 класу.
Вихованці гуртка «Юні охоронці природи» та гуртка «Народної творчості».
(наказ ДОН № 167 від 21.05.2021 р.«Про підсумки обласного етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість - тобі, Україно!»)
- Тарас Рихло, учень 8 класу - І місце (міський етап)
- Диплом ІІ ступеня (обласний етап)
- Вихованець гуртка «Юні охоронці природи»
Всеукраїнський конкурс «Новорічна композиція»
Гурток «Народна творчість». Керівник Ірина Андрюк.
(Розпорядження міського голови Кіцманської міської ради №271-р від 16.12.2020р. «Про підсумки І (міського) заочного етапу Всеукраїнського конкурсу
(Наказ ДОН № 15 від 29.01.2021 р. «Про підсумки проведення обласного
Виставка-конкурс «Галерея мистецтв».
Гурток «Дитячий вернісаж»
(Розпорядження міського голови Кіцманської міської ради №224-р від 20.10.2020 р. «Про підсумки заочного етапу виставки-конкурсу «Галерея мистецтв»)
Виставка-конкурс учнівської та студентської творчості «Змагаймось за нове життя», присвячений Лесі Українці.
Керівник Ірина Андрюк
Гурток «Дитячий вернісаж»
Напередодні завершення навчального року було проведено кіберспортивний турнір з гри «Counter-Strike» та гри «WorldofTanks».
Організатор: Гешко Віталій Іванович,учитель математики та інформатики.
Всеукраїнський онлайн-конкурс «Година Землі» на платформі «На урок», всього –55 учасників з них :
- Диплом І ступеня – 33;
- Диплом ІІ ступеня – 18;
- Диплом ІІІ ступеня – 4.
Керівник: Гудима М.В., вчитель географії.
23 учнів гімназії 5-6 класів під керівництвом Клевчук Н.О. взяли активну участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».
А учні 5-А класу під керівництвом Власійчук Л.І. брали участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» та онлайн-олімпіаді з математики на сайті «Всеосвіта».
Участь у Всеукраїнському конкурсі ,,СОНЯШНИК" Учитель Кожухар О.М.
- 20 учнів - Диплом І ступеня Всеукраїнського рівня;
- 10 учнів - Диплом ІІ ступеня Всеукраїнського рівня;
- 10 учнів - Диплом І ступеня регіонального рівня;
Всеукраїнський конкурс ,,СОНЯШНИК" Учитель Остапюк О. І.
- Диплом І ступеня Всеукраїнського рівня - 1 учень;
- Диплом ІІ ступеня Всеукраїнського рівня - 35 учнів;
- Диплом ІІІ ступеня Всеукраїнського рівня - 1 учень;
- Диплом І ступеня регіонального рівня - 2 учні;
- Диплом ІІ ступеня регіонального рівня - 7 учнів;
- Диплом ІІІ ступеня регіонального рівня – 7 учнів
- Сертифікат про участь у конкурсі – 1 учень.
XI Всеукраїнський конкурс ПАТРІОТ - 40 учнів - Диплом ІІІ ступеня.
Всеукраїнський конкурс ,,150 імен Лесі Українки" від проекту ,,На урок"
Керівник: учителька української мови та літератури Кожухар О.М.
Всеукраїнський конкурс «Вода є життя» (платформа «На Урок»)
Усього взяли участь 36 гімназистів: Диплом І ступеня – 11учнів, Диплом ІІ ступеня – 7 учнів, Диплом ІІІ ступеня – 7 учнів, Диплом учасник –11 учнів. Керівник: учителька хімії Рихло О.Б.
Всеукраїнський конкурс «Як це працює?» (платформа «На Урок»)
Усього взяли участь 51 гімназист: Диплом І ступеня – 39 учнів, Диплом ІІ ступеня – 7 учнів, Диплом ІІІ ступеня – 3 учні, Диплом учасник – 2 учні. Керівник: учитель хімії Рихло О.Б.
Всеукраїнський конкурс «Про що розкаже осінній листок»
- Бойда Любов , учениця 11 класу - І місце (міський етап), номінація «Вірш»;
- Андрійчук Богдана, учениця 11 класу - І місце (міський етап), номінація «Малюнок»;
- Бойда Любов , учениця 11 класу - І місце (обласний етап), номінація «Вірш».
У цілому план заходів щодо організації науково-методичної роботи в гімназії протягом 2020/2021 навчального року виконаний.
Проте необхідно:
- працювати над удосконаленням уроків як основної форми роботи;
- усунути недоліки в інформаційному забезпеченні учителів, зобов’язати всіх вчителів використовувати ІКТ для освітньої діяльності;
- систематично удосконалювати форми науково-методичної роботи з педагогічними кадрами;
- посилити роботу з виявлення обдарованих дітей, якісно здійснювати підготовку учнів до олімпіад та конкурсів;
- працювати над підвищенням якості базової та повної загальної освіти учнів, формувати в них уміння самостійно здобувати знання, творчо застосовувати їх на практиці;
- брати участь у фахових конкурсах, презентувати педагогічну майстерність на рівні міста та ТГ;
- працювати над створенням електронних портфоліо, методичних кейсів;
- удосконалювати роботу в умовах дистанційного навчання.