Антицькувальна політика гімназії
15-09-2021, 21:44
Антицькувальна політика гімназії
Основним завданням сучасної гімназії, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного навчального середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, адже дуже часто в освітніх закладах постає проблема булінгу та порушення норм поведінки учнями, що не дозволяє в повному обсязі досягти поставлених демократичних орієнтирів. Важливою умовою ефективності роботи працівників психологічної служби є розставлення пріоритетів та цілей, викладених комітетом ООН:
· взаєморозуміння;
· взаємоповага;
· дружня атмосфера;
· пріоритет прав людини;
· толерантність;
· постійний розвиток;
· активна життєва позиція;
· здоровий спосіб життя;
· людяність;
· порядність;
· повага до приватного життя;
· мир;
· єдина країна.
З огляду на те, що створення концепції нового освітнього простору є надзвичайно складним завданням, в гімназії створено «Кодекс безпечного освітнього середовища» ( КБОС), згідно положень та принципів УГОДИ, яка регулює стосунки між усіма учасниками освітнього процесу.
Головною метою КБОС у закладі є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників навчальних закладів).
Маючи на меті створити безпечний освітній простір, чітко сформулювали та зазначити завдання, які регламентують засади КОДЕКСУ.
Аналізуючи питання безпечного освітнього середовища були визначені основні завдання КОДЕКСУ в гімназії:
1. Визначення поняття «булінгу» та його види; виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процесу;
2. Відпрацювання системи узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, психологині батьків на освітнє середовище гімназії;
3. Обґрунтували умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу згідно УГОДИ;
4. Склали доступний алгоритм реагування та протидії булінгу;
5. Сформулювали конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації закладу, батькам щодо організації безпечного середовища в навчальному закладі.
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо створення безпечного освітнього середовища
№ |
Назва заходів |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій |
Постійно |
ЗДВР, практичний психолог, вчителі правознавства, класні керівники |
2 |
Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах |
Протягом року |
Практичний психолог, класні керівники |
3 |
Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право». Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу |
Жовтень |
ЗДВР, практичний психолог, класні керівники |
4 |
Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей |
Протягом року |
ЗДВР, педагог-організатор, класні керівники |
5 |
Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності |
Постійно |
Практичний психолог |
6 |
Довести до відома всіх класних керівників наказ МОН України № 844 від 25.12.2006 «Попередження насильства в сім’ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї. |
Вересень |
ЗДВР |
7 |
Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. |
Протягом року |
Директор гімназії |
8 |
Під час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясувати умови проживання та виховання (категорійних) дітей в родинах з метою виявлення не благодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми. |
За потребою |
Практичний психолог, класні керівники |
9 |
В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам |
Постійно |
Директор гімназії |
10 |
Розробити та провести цикл заходів щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьків конвенції ООН про права дитини |
Листопад |
Вчителі правознавства |
11 |
Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей |
Постійно |
Класні керівники, вчитель основ здоров’ |
12 |
Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх |
Протягом року |
Практичний психолог |
13 |
Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї. |
Постійно |
ЗДВР, вчителі правознавства, практичний психолог |
14 |
При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги |
Постійно |
Практичний психолог |
15 |
Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження домашнього насильства |
Постійно |
ЗДВР, практичний психолог |
16 |
Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї |
Постійно |
Практичний психолог, класні керівники |
17 |
Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему: · «Що робити, коли тебе ображають дорослі»; · «Насильство в сім’ї та як його уникнути» |
Протягом року |
Вчителі права, класні керівники |
18 |
Загальношкільна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім’ї і гімназії – запорука успішного навчання і виховання. Вимоги у вихованні сучасного гімназиста» |
За планом гімназії |
Директор гімназії ЗДВР |
19 |
Популяризувати заходи з питань сім’ї, родинного виховання на сайті закладу |
Постійно |
ЗДВР, класні керівники |
20 |
Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику» |
Жовтень |
Практичний психолог |
21 |
Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді |
Протягом року |
ЗДВР, класні керівники |
22 |
Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом |
Грудень |
Практичний психолог |
23 |
Всеукраїнський тиждень правознавства |
Грудень |
Вчителі правознавства |
24 |
Активізація роботи батьківського всеобучу |
Протягом року |
ЗДВР, класні керівники |
25 |
Активізація роботи практичного псиголога на виявлення дітей, які потребують психологічної підтримки, надання їм відповідної фахової допомоги |
Постійно |
Директор гімназії, практичний психолог |
26 |
Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з писань правової освіти та профілактики правопорушень |
Постійно |
ЗДВР |
27 |
Організація контролю за відвідуванням учнями гімназії |
Щодня |
ЗДВР, класні керівники |
28 |
Організувати в гімназії написання есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим» |
Грудень 5-11 класи |
Вчителі української мови та літератури |
29 |
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
Січень 2021 року 5-11 класи |
Практичний психолог |
30 |
Проведення засідання педагогічного ательє класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» |
Листопад 2020 |
ЗДВР, класні керівники |
31 |
Розмістити на інформаційному стенді гімназії номери телефону гарячої лінії протидії булінгу (116000) |
Вересень 2021 |
ЗДВР |
32 |
Провести загальногімназійні батьківські збори батьків учнів 5-7, 8-11 кл. на тему «Протидія булінгу (цькуванню). Якщо ваша дитина стала його жертвою» |
Вересень 2021 |
ЗДВР, практичний псиголог |
33 |
Години відвертого спілкування за участю представників ювінальної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Протягом року |
ЗДВР, практичний психолог |
34 |
Конкурс-виставка плакатів на тему «Булінгу – НІ!» |
Березень 2022 |
Педагог-організатор, вчитель образотворчого мистецтва |
35 |
Психолого-педагогічний моніторинг виявлення учнів, що схильні до суїцидальних тенденцій |
Протягом року |
Практичний психолог |
36 |
Проведення годин спілкування, бібліотечних уроків, виставок на тему «Моє світле майбутнє» «Мистецтво спілкування», «Життя видатних людей» |
Протягом рок |
Класні керівники, бібліотека |
37 |
Створення відеопрезентації «Практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти» |
Протягом року |
ЗДВР |