Декада громадянської освіти
19-05-2022, 17:31
З метою формування громадянських і соціальних компетентностей, ціннісних орієнтирів і громадської самосвідомості наших учнів, підвищення якості виховного простору в Кіцманській гімназії з 28.04.2022 до 18.05.2022 проведено Декаду громадянської освіти в дистанційному режимі.
Всі заходи під час декади спрямовані на реалізацію загальної мети середньої освіти, що сформульована у концепції Нової української школи. Вона полягає у розвитку та соціалізації особистості, формуванні її національної самосвідомості, громадянської позиції, загальної культури, світоглядних орієнтирів, критичного мислення, творчих здібностей, дослідницьких та аналітичних навичок, навичок життєзабезпечення та професійних якостей.
28 квітня Гудимою М. В. проведено віртуальну мандрівку «Пізнаємо Україну» із учнями 6-х класів. Під час роботи в групах шестикласники поглиблювали свої знання про культурне надбання нашої держави, розвивали свої вміння працювати з картою України. Всі учасники заходу переконані, що у вихованні справжнього громадянина велика роль відводиться любові до рідного краю. Чим глибші і змістовніші будуть знання учнів про рідний край, про свою Вітчизну, про видатних людей, тим більше буде можливості у формуванні почуття любові до рідного краю, України, історичної пам’яті, духовності, національного характеру.
Вчителем історії Пойдою І. Г., 3 травня, під час інтерактивної онлайн-лекції «Історія створення Європейського Союзу» розглянуто з учнями 10 класу передумови утворення єдиної Європи: цивілізаційні, економічні, історичні, військово- політичні, геополітичні. Обговорено із учнями етапи європейської економічної інтеграції: зона вільної торгівлі, митний союз, єдиний внутрішній ринок, економічний союз. Розглянуто питання надання Україні безвізового режиму з країнами євросоюзу з позиції сьогодення та питання економічної і військової допомоги країн євросоюзу у боротьбі України із зовнішньою агресією.
4 травня, у рамках віртуальної подорожі-уїкенду «Шедеври європейської культури та літератури», столицями європейських країн «Європою без віз», вчителем інформатики Власійчук Л.І. проведено віртуальні екскурсії європейськими пам'ятками культури з учнями 6-Б, 8, 9 та 10 класів. Під час відеоекскурсій гімназисти із захопленням розповідали, що деякі визначні місця вони мали можливість бачити вживу і ділилися своїми спогадами. Це говорить про обізнаність дітей і про те, що ми живемо в світі без кордонів. Під час віртуальних мандрівок учні відкрили для себе нові цікаві культурні пам’ятки та покращили свої знання з географічного розміщення міст та столиць Європи.
Випускники гімназії 2022 під час написання учнівських творів-есе «Учнівський вибір європейської інтеграції» мали змогу розкрити свою громадянську ідентичність, ціннісні орієнтації та громадянське ставлення до самих себе, інших людей, Батьківщини й світу.
16 травня, під час онлайн-нетворкінгу для класних керівників «Громадянська освіта як основа формування національної самосвідомості та патріотичної позиції школярів», класні керівники гімназії обмінялися своїми враженнями від проведення декади та відзначили, що заходи проходили у постійному діалозі вчителя та учнів. Діти навчалися не лише сприймати інформацію, а й дискутувати, відстоювати власну думку, аналізувати аргументи опонентів. Спільними зусиллями шукали відповіді на нагальні питання, як поліпшити сприйняття дітьми основних засад громадянської освіти, налагодити зворотний зв’язок між учнями і вчителями, адже важливо працювати у постійному діалозі, дискутувати щодо актуальних питань.
Всі перераховані вище заходи, хоч проходили дистанційно, сприяли формуванню в гімназистів ключових цінностей сьогодення й за допомогою вдало реалізованих міжпредметних зв’язків сприяли поглибленню знань з більшості шкільних предметів. Під час проведення декади були результативно використані інтерактивні види роботи, ІКТ, що спонукали до розвитку пізнавальної активності учнів та були зорієнтовані на розвиток ключових компетентностей школярів.
Подібні заходи сприяють формуванню когорти людей, які складатимуть демократичне середовище, де плекатиметься активна життєва позиція наших дітей та культура демократії. Нині перед освітянами постала амбітна мета — виховати покоління свідомих громадян з активною життєвою позицією. Ми сьогодні змінюємось самі та, заодно, весь світ. Наше головне завдання – продовжувати рухатись у вірному напрямку, ставати кращими та не повторювати помилок минулого. Всі наші ключові перемоги ще попереду. І, як бачимо, вони залежать лише від нас.