Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
09-10-2022, 14:08
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
|
НАКАЗ
|
21.08.2013 № 1222
|
Заступник Міністра
|
Б.М. Жебровський
|
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень: - розпізнає один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; - читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; - зображає найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)
|
2
|
Учень: - виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; - впізнає окремі математичні об'єкти і пояснює свій вибір
|
|
3
|
Учень: - співставляє дані або словесно описані математичні об'єкти за їх суттєвими властивостями; - за допомогою вчителя розв'язує елементарні вправи
|
|
Середній
|
4
|
Учень: - відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; - називає елементи математичних об'єктів; - формулює деякі властивості математичних об'єктів; - виконує за зразком завдання обов'язкового рівня
|
5
|
Учень: - ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; - розв'язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
|
|
6
|
Учень: - ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; - самостійно розв'язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; - записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки
|
|
Достатній
|
7
|
Учень: - застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання завдань в знайомих ситуаціях; - знає залежності між елементами математичних об'єктів; - самостійно виправляє вказані йому помилки; - розв'язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень
|
8
|
Учень: - володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; - розв'язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; - частково аргументує математичні міркування й розв'язування завдань
|
|
9
|
Учень: - вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; - самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; - виправляє допущені помилки; - повністю аргументує обгрунтування математичних тверджень; - розв'язує завдання з достатнім поясненням;
|
|
Високий
|
10
|
Знання, вміння й навички учня повністю відповідають вимогам програми, зокрема учень: - усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обгрунтуванням; - під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; - розв'язує завдання з повним поясненням і обгрунтуванням
|
11
|
Учень: - вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; - самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; - використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього ситуаціях; - знає, передбачені програмою, основні методи розв'язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обгрунтуванням
|
|
12
|
Учень: - виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв'язання математичної проблеми; - вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; - здатний до розв'язування нестандартних задач і вправ
|
2. Критерії оцінювання письмових та тестових робіт здобувача освіти
|
||
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
I. Початковий
|
2
|
Здобувач освіти:
· виконує завдання початкового рівня без помилок;
· в завданнях обов’язкового рівня допускає помилки, які не може виправи самостійно;
· виконує менше 55% тестових завдань.
|
II. Середній
|
3
|
Здобувач освіти:
· використовує означення математичних понять, формулювань теорем і правил при виконанні завдань;
· самостійно розв’язує завдання обов’язкового рівня з достатнім поясненням;
· записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки;
· виконує 55%-75% тестових завдань.
|
III. Достатній
|
4
|
Здобувач освіти:
· самостійно виконує завдання достатнього рівня в знайомих ситуаціях;
· виправляє допущені помилки;
· розв’язує завдання з достатнім поясненням;
· виконує 75-90% тестових завдань.
|
IV. Високий
|
5
|
Здобувач освіти:
· виконує завдання високого рівня з записаною послідовністю логічних дій та пояснень, з посиланнями на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження
· при виконанні завдань використовує математичні факти та твердження з достатнім обґрунтуванням;
· розв’язує завдання високого рівня з поясненням і обґрунтуванням, допускаючи незначні помилки;
· виконує 90-100% тестових завдань.
|
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень здобувача освіти
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображує найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)
|
2
|
Учень (учениця) виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичнимивиразами
|
|
3
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя виконує елементарні завдання
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) виконує за зразком завдання обов'язкового рівня
|
5
|
Учень (учениця) розв'язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно розв'язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання завдань у знайомих ситуаціях; самостійно виправляє вказані йому (їй) помилки; розв'язує завдання, передбачені програмою, без достатніхпояснень
|
8
|
Учень (учениця) розв'язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; частково аргументує математичні міркування й розв'язування завдань
|
|
9
|
Учень (учениця) самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень; розв'язує завдання з достатнімпоясненням
|
|
Високий
|
10
|
Знання, вміння й навички учня (учениці) повністю відповідають вимогам програми, зокрема: учень (учениця) розв'язує завдання з повним поясненням іобґрунтуванням
|
11
|
Учень (учениця) самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього (неї) ситуаціях;
|
|
12
|
Учень (учениця) здатний(а) до розв’язування нестандартних задач і вправ
|
|
Прізвище, ім’я здобувача освіти
|
|||||
Критерії оцінки
|
|
|
|
|
|
|
· Брав участь у вивченні всіхпитань
|
|
|
|
|
|
|
· Володіє всіма питаннями темиі може пояснити всюроботу
|
|
|
|
|
|
|
· Уважно вислуховував те, що пропонували інші членигрупи
|
|
|
|
|
|
|
· Подавав групі конструктивніідеї, висував пропозиції позаданим
завданням
|
|
|
|
|
|
|
· Виконував не тільки своїзавдання, а й допомагавіншим
|
|
|
|
|
|
|
· Виступав з результатомроботи групи
|
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО БАЛІВ
|
|
|
|
|
|
|
5. Критерiї оцiнювання навчальних досягнень здобувачів освіти при виконанні письмових робіт
Рівень навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень здобувача освіти |
початковий |
1 |
Робота виконувалась, але допущено 9 і більше грубих помилок |
2 |
Правильно виконано менше 1/3 роботи або в роботі допущено 8 грубих помилок |
|
3 |
Правильно виконано 1/3 роботи або в роботі допущено 7 грубих помилок |
|
середній |
4 |
Правильно виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6 грубих помилок |
5 |
Правильно виконано половину роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 5 грубих помилок |
|
6 |
Правильно виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 4 грубі помилки |
|
достатній |
7 |
Правильно виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 3 грубі помилки |
8 |
Правильно виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 2 грубі помилки |
|
9 |
Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу помилку |
|
високий |
10 |
Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1-2 негрубі помилки |
11 |
Робота виконана правильно в повному обсязі окрім завдання підвищеної складності або творчого рівня |
|
12 |
Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого рівня |
Під час перевірки математичних знань слід розрізняти грубі і негрубі помилки.
До До грубих помилок належать:
· *обчислювальні помилки в завданнях, які суттєво спотворють кінцевий результат завдання
· *помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій
· *неправильне розв’язання задачі (пропуск дій (дії), неправильний добір дій (дії), зайві дії
нез *незакінчене розв’язання задачі чи прикладу
· *невиконане завдання (не приступив до його виконання)
· *незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів,
існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання
· *невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам
· *невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання
Н Негрубими помилками є:
· *нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами
· *неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв’язання задачі
· *неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі
· *неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв’язанням
· *не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення
· *помилки в записах математичних термінів, символів
· *відсутність відповіді у завданні або помилки в записі відповіді.
6. Критерії оцінювання окремого завдання
Що виконав учень |
Відповідна кількість балів за завдання |
||
Максим. бал - 3 |
Максим. бал - 2 |
Максим. бал - 1 |
|
Отримав правильну відповідь і навів повне її |
3 б |
2 б |
1 б |
Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обґрунтована або розв’язання містить незначні недоліки |
2,5б |
1,5 б |
0,5 б |
Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в процесі розв’язування |
2 б |
||
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті знайшов лише частину правильної відповіді |
1,5б |
1 б |
|
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування припустився помилки |
1 б |
0,5 б |
|
Лише розпочав правильно розв’язувати завдання або розпочав хибним шляхом, але в подальшому |
0,5б |
0 б |
|
Розв’язання не відповідає жодному з наведених |
0 б |
0 б |
Що виконав учень
|
|
Отримав правильну відповідь і навів повне її обґрунтування
|
+
|
Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обґрунтована або
розв’язання містить незначні недоліки
|
±
|
Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в
процесі розв’язування допустив помилку обчислювального або логічного (при обґрунтуванні) характеру
|
±
|
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті
знайшов лише частину правильної відповіді
|
|
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування
припустився помилки у застосовуванні необхідного твердження чи формули
|
|
Лише розпочав правильно розв’язувати завдання або розпочав хибним
шляхом, але в подальшому окремі етапи розв’язування виконав правильно
|
¯
|
Розв’язання не відповідає жодному з наведених вище критеріїв
|
0балів
|
Максимальнийбалзазавдання
|
Оцінкавсистемі«плюс-мінус».Переведеннявбали
|
|||
+
|
±
|
|
¯
|
|
1
|
1
|
0,5
|
0,5
|
0
|
2
|
2
|
1,5
|
1
|
0,5
|
3
|
3
|
2-2,5
|
1-1,5
|
0,5
|