КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Опорний заклад освіти Кіцманський ліцей №1
Головна > Навчальні Предмети > Англійська Мова Ііі > Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Навчальні Предмети / Англійська Мова Ііі

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

13-10-2022, 20:35

 

РИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ  5-6 КЛАСІВ ЩОДО ФОРМ РОБОТИ НА УРОЦІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НУШ 
Вивчення іноземних мов у 2022-2023 навчальному році відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (наказ МОН № 289 від 01 квітня 2022 р.), Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.
Згідно Закону України «Про  повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
ФОРМУВАЛЬНЕ ТА РІВНЕВЕ ОЦІНЮВАННЯ
УЧНІВ  5-6 КЛАСІВ ЩОДО ФОРМ РОБОТИ НА УРОЦІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ.
 НУШ
 
ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ
 
Формувальне (поточне формувальне) оцінювання, здійснюється у формі самооцінювання, взаємооцінювання учнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо) засобами онлайн -сервісів.
Формувальне оцінювання НУШ 5-6 класи:
 чек-листи засобами онлайн-сервісів
 
1.              Використання онлайн-сервісу Kahoot! (https://kahoot.it/). Для створення тестів, квізів з англійської мови.
Інструкція з використання сервісу для батьків та учнів на каналі  YouTube за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=kcp10TQbp1c
 
2.              Використання додатку Google Form .
Зразок форми на тест за посиланнямhttp://surl.li/cpbtw
Інструкція для батьків та учнів на каналі  You Tube за посиланням:
РІВНЕВЕ ОЦІНЮВАННЯ
На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів  з англійської мови використовується рівнева  оцінка  для учнів 5-6 клас див. Додаток 1.
      Рівень результату навчання визначається з урахуванням динаміки його досягнення та позначається буквами:
ØПочатковий (П) 1-3 бали
ØСередній (С) 4-6 балів
ØДостатній (Д) 7-9 балів
ØВисокий ( В ) 10-12 балів
ВИДИ КОНТРОЛЮ
·       Поточний;
·       Тематичне оцінювання;
·       Семестрове оцінювання (1-2 семестр);
·       Річне оцінювання.
Поточний контроль
Основна функція поточного контролю — навчальна. Запитання, завдання, тести, тощо спрямовані на закріплення вивченого матеріалу й повторення пройденого, тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із фронтальною роботою класу. Також звертаємо увагу на важливість урахування мотиваційно-стимулюючої функції поточного оцінювання.
Орієнтиручень, його досягнення.  Оцінювання, здійснюється на позитивних емоціях, за допомогою мотивуючих слів: Молодець! Так тримати! … а також не загострюйте увагу на помилках, помилки допустима. Як мотивувати до самоаналізу і виправленню помилок: «Ти непогано попрацював, але треба доопрацювати в тебе 3 - необмежена кількість спроб, для виправлення помилок. Не хвилюйся, я завжди на зв’язку і зможу відповісти на всі твої запитання.»
 
Тематичне оцінювання
 
Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням проведених діагностичних (контрольних) робіт. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються.
 
Семестрове оцінювання
 
Семестрове оцінювання може здійснюватися за результатами контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень. Семестровий контроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в обсязі навчальних тем, розділів i підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих учнями раніше.
Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми, охоплюють найбільш актуальні розділи й теми вивченого матеріалу, розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості учнів, що дає змогу реалізувати диференційований підхід до навчання.
Зверніть увагу, що Семестровий контроль може бути комплексним, проводитись у формі тестування тощо. Фіксація записів тематичного та семестрового оцінювання проводиться в окремій колонці без дати. Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів.
 
Річне оцінювання
 
Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за I та II семестри. Окремі види контрольних робіт, як правило, не
П]ЗОВОДЯТЬСЯ.
 
РЕФЛЕКСІЯ
 
    Рефлексія – це опитування учнів після проведення підсумкового оцінювання.
Мета: зібрати як позитивні так і негативні відповіді, учнів про Ваш курс ( тему), що проаналізувати та внести корективи, покращити конспект – урок, календарний план.
Питання: Що викликало труднощі у завданнях? Що сподобалось, а що ні?
Опитування може бути, як онлайн через Гугл форму, так у форматі відео уроку, це на розсуд вчителя.
Рефлексія - обов’язкова!
 
CORE SKILLS – НАСКРІЗНІ ВМІННЯ
 
Ключові навики учнів 5-6 класів 21 сторічча та фокус оцінювання:
 
Рівень, на який спрямоване оцінювання згідно чинних програм та міжнародних стандартів А2. Більш детально ознайомитись можна, за посиланнямhttp://surl.li/cpfon
Додаток 1
 
Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів,
які здобувають освіту відповідно до нового
Державного стандарту базової середньої освіти
 
Рівні
результатів навчання
Бал
Загальна характеристика
І. Початковий
1
Учень/учениця розрізняе об'екти вивчення
2
Учень/учениця   відтворюс   незначнучастинунавчального матеріалу, мае нечіткі уявлення про об'ект вивчення
 
Учень/учениця відтворюе частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконуе елементарні завдання
II. Середній
4
Учень/учениця   з   допомогою  вчителя  відтворюс  основний
навчальний матеріал, повторюе за зразком певну операцію, дію
5
Учень/учениця відтворюе основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дае визначення понять, формулюе правило
6
Учень/учениця виявляе знания й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідае правильно, але недостатньо осмислено; застосовуе знания при виконанні завдань за зразком
III. Достатній
7
Учень/учениця правильно відтворюе навчальний матеріал, знас
основоположні теорії i факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролюе власні навчальні дїі
 
Учень/учениця мае достатні знания, застосовуе вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагасться аналізувати, встановлювати найсуттевіші зв'язки i залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролюе власну діяльність; відповіді логічні, хоч i мають неточності
9
Учень/учениця добре володіе вивченим матеріалом, застосовус знания в стандартних ситуаціях, аналізуе й систематизус інформацію, використовуе загальновідомі докази із самостійною i правильною аргументацісю
IV. Високий
10
Учень/учениця мае повні, глибокі знания, використовуе ïx у
практичній діяльності, робить висновки, узагальнення
11
Учень/учениця  мае гнучкі знания в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовус ïx у різних ситуаціях,
знаходить інформацію та аналізуе ii, ставить i розв'язус проблеми
12
Учень/учениця мас системні, міцні знания в обсязі та в межах
вимог навчальних програм, усвідомлено використовуе ïx у
стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізуе,
оцінюе, узагальнюс опанований матеріал, самостійно
користуеться  джерелами  інформаціі,  приймае   обгрунтовані
рішення
Критерії оцінювання для 6-11 класів
Іноземні мови
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили, тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання і виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо). Оцінка за семестр виставляється на основі тематичних оцінок та семестрового оцінювання.
Рівні навчальних досягнень
Бали
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
 
 
Аудіювання*
Початковий
1
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
2
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
3
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення і мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
Середній
4
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал
5
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі
6
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися
Достатній
7
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину необхідної інформації, надану в вигляді оціночних суджень, опису, аргументації
8
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення у межах тематики ситуативного мовлення яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух експліцитно надану інформацію
9
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію імпліцитно надану у повідомленні
Високий
10
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності
11
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Вміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну інформацію, надану в вигляді оціночних суджень, опису, аргументації
12
Учень (учениця) без особливих зусиль розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію у повідомленні
__________
* Обсяг тексту, рівень складності, лексична та граматична наповнюваність, тематика текстів формуються вчителем відповідно до Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу навчального закладу;
 
 
Читання*
Початковий
1
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався
2
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався
3
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався
Середній
4
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
5
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
6
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
Достатній
7
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням і тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного характеру
8
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити і аналізувати потрібну інформацію
9
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, використовуючи словник, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки
Високий
10
Учень (учениця) уміє читати з розумінням основного змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв'язки всередині речення та між реченнями
11
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв'язки в рамках тексту та між його окремими частинами
12
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним досвідом. В повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності
__________
* Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу;
 
 
Говоріння*
Початковий
1
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
2
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
3
Учень (учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки
Середній
4
Учень (учениця) уміє в основному логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору
5
Учень (учениця) уміє в основному логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки при використанні лексичних одиниць. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
6
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує розмову відповідно до мовленнєвої ситуації. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
Достатній
7
Учень (учениця) уміє зв'язно висловлюватися відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них
8
Учень (учениця) уміє логічно висловитися у межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв'язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень в основному уміє відповідно до комунікативних завдань використовувати лексичні одиниці і граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
9
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватися у межах вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, відповідно до комунікативних завдань використовує лексичні одиниці і граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
Високий
10
Учень (учениця) уміє без підготовки висловлюватися і вести бесіду в межах вивчених тем, використовує граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань, не допускає фонематичних помилок
11
Учень (учениця) уміє логічно і в заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативного завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок
12
Учень (учениця) уміє вільно висловлюватись та вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами
__________
* Обсяг монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і тематика, лексична і граматична наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
Письмо*
Рівні навчальних досягнень
Бали
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
Грамотність
Припустима кількість орфографічних помилок
Припустима кількість лексичних, граматичних та стилістичних помилок
Початковий
1
Учень (учениця) уміє писати вивчені слова. допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок
8
9
2
Учень (учениця) уміє писати вивчені словосполучення
6
9
3
Учень (учениця) уміє писати прості непоширені речення відповідно до комунікативної задачі, проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно насичений
6
8
Середній
4
Учень (учениця) уміє написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи помилки, які утруднюють розуміння тексту
6
6
5
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного зв'язку при цьому відсутні з'єднувальні кліше, недостатня різноманітність вжитих структур, моделей тощо
4 - 5
5
6
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення/лист за зразком відповідно до поставленого комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількість з'єднувальних кліше та посередня різноманітність вжитих структур, моделей тощо
4 - 5
5
Достатній
7
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком відповідно до заданої комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок при використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
4
4
8
Учень (учениця) уміє без використання опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
3
3
9
Учень (учениця) уміє написати повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок, які не утруднюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
3
2
Високий
10
Учень (учениця) уміє написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистого листа, при цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури відповідно до комунікативного завдання, використовуючи достатню кількість ідіоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо
2
1
11
Учень (учениця) уміє написати повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов'язаних з повсякденним життям. надаються при наявності несуттєвих орфографічних помилок, які не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах тощо)
1 - 2
 
12
Учень (учениця) уміє надати в письмовому вигляді інформацію відповідно до комунікативних завдань, висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури
 
 
__________
* Обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота розкриття змісту, лексична насиченість та рівень граматичної компетентності наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.

ПЕРЕЙТИ ДО РОЗДІЛУ АНГЛІЙСЬКА МОВА ІІІ →