РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЗА 2021-22 Н.Р.
25-10-2022, 21:09
роботи Кіцманської гімназії
Кіцманської міської ради
за 2021/2022 н.р.
У 2021/2022 навчальному році робота Кіцманської гімназії спрямовувалась на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р, Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, управлінська діяльність в закладі спрямовувалась на створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності, реалізацію нормативно-правових документів, надання інформаційно-консультативної та практичної допомоги педагогічним працівникам із питань упровадження оновлених навчальних програм, Державних стандартів освіти.
У 2021/2022 навчальному році колектив спрямовував свою діяльність на стимулювання професійного інтересу, сприяння формуванню особистісного професійного запиту вчителя та його задоволення для вдосконалення педагогічної практики (особистісного професійного розвитку). Метою сучасної методичної роботи було створення умов для особистісного професійного розвитку кожного вчителя.
На виконання наказу від 06.09.2021 № 86 «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками у Кіцманській гімназії у 2021/2022 навчальному році», враховуючи індивідуальні можливості вчителів, їх методичну підготовку, професійний рівень, матеріальну базу закладу, було визначено структуру методичної роботи. Вона реалізовувалась через колективні, групові та індивідуальні форми роботи: педагогічна рада; методична рада; методичні об’єднання вчителів; психолого-педагогічний семінар; нетрадиційні форми методичної роботи; проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, підвищення загальноосвітнього рівня здобувачів освіти; робота з обдарованими дітьми.
У 2021/2022 н.р. педагогічний колектив гімназії продовжив роботу над науково-методичною проблемою «Створення успішного освітнього простору на основі реалізації концептуальних засад реформування освіти з метою формування компетентного випускника освітнього закладу».
Варто відмітити, що більшість методичних заходів активізувалися протягом І семестру і проводилися та готувалися на достатньому та високому професійному рівні. Однак, у ІІ семестрі, після введення військового стану, нажаль, більшість напрямків роботи та заходів не проведено. У цьому році оновилися форми звітування про проведену роботу, а саме:
- фотозвіти про роботу на офіційному гімназійному сайті;
- через групу Кіцманська гімназія у соціальній мережі Facebook;
- оперативні повідомлення через мобільний додаток Viber у групі «Розумниці гімназії»
- мультимедійні презентації;
- письмові звіти за І семестр та рік;
- усні виступи-звіти на педрадах.
В поточному навчальному році адміністрація гімназії акцентувала увага на підвищення рівня ІКТ-грамотності педагогів та розширення інформаційно-освітнього середовища закладу. З цією метою у освітньому закладі вже двічі покращувалися і розширювалися можливості мережі Wi-Fi. Придбано новий системний блок для роботи з системою ІСУО (інформаційною системою управління освітою) і спільними зусиллями педагогів введено оперативні дані та створено базу про наш освітній заклад. Значний крок вперед зроблено і у напрямку формування та наповнення оперативною інформацією офіційного сайту гімназії. А з метою реклами життя закладу створено та ведеться персональна сторінка Кіцманської гімназії у соціальній мережі Facebook.
Однією із провідних форм методичної роботи гімназії є методична рада, яка досліджує і розв’язує питання життя навчального закладу, стимулює розвиток творчого потенціалу педколективу, ріст професійної майстерності вчителів, вихователів, керівників гуртків. При визначенні змісту роботи методичної ради ми обираємо ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить істотне піднесення якості освітнього процесу.
Використання інноваційних технологій у процесі вивчення різних предметів у гімназії дало змогу покращити зміст навчання, вдосконалити методи і форми навчання, активізувати та індивідуалізувати його. Більшість педагогів закладу володіють інформаційно-комунікаційними технологіями, уроки та виховні заходи проводять з використанням мультимедійної та комп’ютерної техніки.
В закладі також діяли методичні об’єднання:
- вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Остапюк О.І.);
- вчителів природничо-математичного циклу (керівник Клевчук Н.О.);
- вчителів художньо-естетичного циклу (керівник Кішкан Р.В.);
- класних керівників (Дарчук А.Г.).
Засідання методичних об’єднань були сплановані та проведені згідно плану роботи закладу, під час яких обговорювалися питання психолого-педагогічного, методичного спрямування та використання інтегрованих технологій у освітньому процесі. Слід відмітити, що більшість запланованого у рамках методичного об’єднання було виконано.
Протягом 2021/2022 навчального року належна увага з боку адміністрації приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.
Відповідно до листа Міністерства освіти та науки України № 1/9-141 від 04 березня 2020 року «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» педагогічні працівники мають підвищувати свою кваліфікацію щорічно. Тому у 2021 курси підвищення кваліфікації пройшли всі педагогічні працівники закладу освіти, а також було складено план проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічними працівниками у 2022 році, який затверджено рішенням педагогічної ради.
Одним із важливих напрямків удосконалення педагогічної майстерності є атестація вчителів, яка здійснюється у відповідності з чинним законодавством, Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, змінами і доповненнями до нього. Головним завданням атестаційного періоду є комплексна оцінка рівня кваліфікації педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності вчителів різних фахів.
З метою використання права вчителя на атестацію адміністрація закладу щороку знайомить педагогів із законодавчою і нормативною базою щодо даного питання. Наказом по закладу від 20.09.2021 року № 102 «Про створення атестаційної комісії у 2021/2022 навчальному році» було затверджено склад атестаційної комісії І рівня, до якої ввійшли компетентні, висококваліфіковані, методично грамотні педагоги, що мають вищу кваліфікаційну категорію і педагогічні звання. Вся робота атестаційної комісії проводилася згідно складеного та затвердженого плану роботи на засадах перспективності, дієвості, особистісної орієнтації, демократії та взаємоповаги.
У графік атестації 2021/2022 н.р. були включені 3 педагоги різних фахів. Серед них: Остапюк О.І. – вчитель української мови та літератури, Рихло Г.С. - вчитель історії та Дарчук А.Г. – вчитель основ здоров’я. Під час засідання атестаційної комісії було заслухано звіти вчителів, що атестуються, розглянуто і дано оцінку їх методичним портфоліо. Таким чином успішно атестувалося 3 педагогів, а Рихло Г.С. присвоїли педагогічне звання «учитель-методист».
Слід відзначити роботу педагогічного колективу в умовах дистанційного навчання. Адміністрація та вчителі обрали платформи, з якими зручно і якісно проводити дистанційне навчання:
– спілкування в групах у Viber для учнів 5-11 класів;
– робота безкоштовної платформи Google Classroom для учнів 5-11 класів;
– проведення он-лайн уроків за допомогою сервісу ZOOM відповідно до розкладу.
Зв'язок з учнями та їх батьками забезпечено на 100%. Дистанційна робота закладу організована за допомогою платформи Google Classroom, яка створена для закладів освіти з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Адміністрація постійно контролює роботу всіх учасників освітнього процесу у веб-сервісі платформи Google. Періодичність розміщення навчальних матеріалів, обсяг та зміст завдань, їх якість та об’єктивність оцінювання.
У закладі з 5 по 11 класи відпрацьовано проведення он-лайн уроків за допомогою сервісу ZOOM, відповідно до розкладу (включаючи години спілкування, які проводять класні керівники).
Відповідно до затверджених графіків роботи протягом семестру проведено засідання методичних об’єднань учителів для ефективної роботи з учнями за допомогою відеоконференцій.
Вчителі гімназії брали активну участь в роботі методичних об’єднань громади. 20 жовтня 2021 на базі гімназії практичним психологом Шевчук О.М. проведено засідання практичних психологів Кіцманського ТГ з теми: «Гармонізація психологічного здоров'я всіх учасників освітнього процесу», Оксана Миколаївна провела відновні техніки із учасниками засідання. Також представила свій досвід роботи із даної теми.
26 жовтня 2021 року з метою розвитку та вдосконалення інформаційної компетентності педагогічних працівників у Кіцманській гімназії проведено семінар-практикум «Інформаційна компетентність педагога як складова його педагогічної майстерності» у формі тренінгового заняття. Це не данина моді, а дійсно ефективна форма роботи, яка спонукає до самопізнання, саморозуміння та саморозвитку і розширює можливості дистанційного навчання.
22 листопада 2021 року на кафедрі географії ЧНУ було проведене міждисциплінарне заняття доцента кафедри економічної географії та екологічного менеджменту Бурки Володимира Йосиповича за участі вчителя географії Кіцманської гімназії, спеціаліста вищої категорії Марини Вікторівни Гудими на тему: «Компетентнісний підхід на уроках географії».
Педагогічна рада гімназії — це професійне об’єднання, постійний орган, до компетенції якого належить розгляд основних питань навчально-виховної роботи освітнього закладу. Саме на педрадах ухвалюють рішення з важливих питань життя гімназії, визначають і виявляють стратегічні завдання, підбивають підсумки роботи закладу та його окремих підсистем.
На достатньому професійному рівні, протягом року, було проведено дев’ять педагогічних рад з яких три тематичні:
- 30 серпня «Освіта Буковини 30: вектори якості та успіху. Про підсумки діяльності гімназії у 2020/2021 навчальному році та завдання педагогічного колективу щодо підвищення якості освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році».
- 28 грудня 2021 р. «Методичний нетворкінг. Принципи та стратегії моделей оцінювання»
- 10 травня 2022р. «Про перехід до нового Державного стандарту базової середньої освіти, організація освітнього процесу в 5 класі Нової української школи».
Відкриті уроки
Відповідно до плану роботи гімназії на 2021/2022 н.р. та наказу №101 від 17.09.2021 «Про проведення відкритих уроків», з метою поширення інноваційного досвіду педагогів та демонстрацією досвіду роботи вчителя над особистою педагогічною темою або проблемою закладу було затверджено графік відкритих уроків на І семестр 2021/2022 н.р. Згідно графіка пройшли такі відкриті уроки:
1 |
ПІБ вчителя |
Дата |
Клас |
Тема уроку |
Жовтень |
||||
1 |
Рихло Г.С. |
18.10.2021 |
7-Б |
Володимир Великий. |
2 |
Дарчук А.Г.
|
19.10.2021 |
7-Б |
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Практичне завдання: Моделювання поведінки пасажира при ДТП. |
3 |
Клевчук Н.О. |
07.10.2021 |
8 |
Узагальнення та систематизація набутих компетентностей з теми «Паралелограм та його види». |
4 |
Антонюк І.В. |
08.10.2021 |
7-А |
Удари по м’ячу на точність. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Ведення м’яча. |
5 |
Павлюк І.П. |
22.10.2021 |
7-А |
Моя улюблена їжа. |
Листопад |
||||
6 |
Власійчук Л.І. |
12.11.2021 |
7-Б |
Величини. Змінні.Вказівка присвоювання. |
7 |
Подільчук В.К. |
17.11.2021 |
10 |
Імпульс тіла. Реактивний рух. Пружне та не пружне зіткнення. |
8 |
Клименко А.Ю. |
18.11.2021 |
6-А |
«Тварини» |
9 |
Гудима М.В. |
17.11.2021 |
6-А |
Внутрішня будова землі. |
Грудень |
||||
10 |
Остапюк О.І. |
14.12.2021 |
6-А |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
Згідно графіку не провела запланований урок лише Дарчук А.Г.
Відкритий урок – це засіб поширення інноваційного досвіду де педагог демонструє колегам свій позитивний або інноваційний досвід, реалізацію методичної ідеї, застосування методичного прийому чи методу навчання. Відкрите заняття є демонстрацією досвіду роботи вчителя над особистою педагогічною темою або проблемою, передбачає наявність поставленої методичної мети відповідно педагогічній темі, що опрацьовується. Таким чином, методична мета стає домінантою уроку, його методичним стрижнем.
Згідно графіку, у І семестрі 2021/2022н.р. було проведено наступні уроки:
- 7 жовтня 2021 року у 8 класі проведено урок-розслідування з геометрії «Узагальнення та систематизація набутих компетентностей з теми «Чотирикутники та їх властивості»» Клевчук Наталія Олександрівна підготувала та провела цей урок у рамках предметного тижня математики. Даний урок, як усі нестандартні уроки, був спрямований на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, на збудження творчих сил, на розвиток творчого мислення, формування мотивації навчально-пізнавальної та майбутньої професійної діяльності.
- 11 жовтня вчитель фізичної культури Антонюк Іван Васильович провів відкритий урок у 7-А класі з фізичної культури на тему "Удари по м'ячу на точність. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном. Ведення м'яча". . Під час уроку Іван Васильович закріплював навички ведення, передачі та кидків футбольного м’яча, розвивав у дітей швидкісні якості, стрибучість, координацію рухів. Вправи та дозування були підібрані відповідно до вікових, статевих і індивідуальних особливостей учнів. Протягом всього уроку вчитель приділяв велику увагу фізичному стану і емоційному настрою учнів, тактовно та вміло виправляв помилки, допущені учнями, включав до уроку як ігрові, так і змагальні елементи. Виховував інтерес до постійних занять фізичною культурою. Діти на уроцi були активними та працювали із задоволенням. Захопливим моментом уроку було проведення спортивної естафети, під час якої учні передавали м’ячі один одному ногами.
- 1 листопада Рихло Галина Степанівна, вчителька історії, провела відкритий урок у 7-Б класі на тему «Русь-Україна за правління Володимира Великого». Це був нестандартний сучасний урок проведений дистанційно. Гімназисти працювали з історичною стрічкою часу, на якій співвідносили роки правління з представленими візуальними джерелами. Цікаво презентована робота в групах на платформі Jamboard, під час якої з допомогою підручника учні пізнавали та розкривали внутрішню, зовнішню політику та релігійну реформу Володимира Великого. І як підсумок - створення ментальної онлайн- карти на платформі Cacoo. Захоплююче! Корисно для вчителів, які хочуть і працюють творчо та розвивають різні види мислення у дітей. Проведення таких уроків сприяє підвищенню інтелектуального рівня педагогів та вихованню мислячого покоління.
- 3 листопада Павлюк Ірина Петрівна провела під час дистанційного навчання відкритий урок з англійської мови у 7-А класі на тему: "Моя улюблена їжа". Протягом уроку Ірина Петрівна дотримувалася загальнодидактичних вимог, уміло підібрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів онлайн. Урок розпочався з проведення мовленнєвої зарядки. Учні показали достатні теоретичні знання, а також уміння їх практично використовувати під час виконання вправ. Попереднє домашнє завдання включало в себе проєктну роботу. Учні вміло презентували свої роботи, ділилися рецептами та секретами приготування своїх улюблених страв. Зміст уроку, обладнання, організація розумової діяльності учнів на усіх етапах уроку, індивідуальна та фронтальна форми роботи, використання мовних та візуальних методів сприяли досягненню практичних цілей уроку, стимулювали пізнавальний інтерес учнів. Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.
- 12 листопада у 7-Б класі вчителькою математики та інформатики Власійчук Людмилою Іванівною було проведено відкритий онлайн урок «Величини. Змінні. Вказівка присвоювання». Це другий урок з теми «Алгоритми та програми» Основною метою уроку було ознайомлення з поняттям величини, змінної, основними типами змінних у програмуванні та використанням вказівки присвоювання у мові програмування Python. Це для учнів 7 класу зовсім нові поняття, тому що в 5-6 класі діти працювали тільки в навчальному візуальному середовищі Scratch, де змінна величина була окремим блоком і обмежень щодо її ідентифікатора не було. Тому в завданні на визначення правильності імен змінних діти часто помилялися, але в завданнях на вказівку присвоювання учні були активніші і давали правильні відповіді. На уроці використовувалися міжпредметні зв’язки. Практичним завданням уроку було створення програми для обчислення площі круга, де потрібно було використати знання з математики (формула площі круга) та згадати поняття сталої величини С (відношення довжини кола до його діаметра). Звичайно, що вивчення мови програмування тісно пов’язане з вивченням іноземних мов, найчастіше основні команди це дієслова англійської мови.
- 17 листопада Гудима Марина Вікторівна продемонструвала відкритий урок у 6 А класі на тему: «Внутрішня будова Землі». Учителька вдало зуміла занурити всіх у віртуальну подорож до внутрішніх шарів Землі за допомогою сучасної 3D проекції, сайту Mozaik Education. Досконало володіючи сучасною методикою викладання географії, творчо поєднала на уроці сучасні освітні технології з уже випробуваними. У своїй діяльності педагогиня практикує використання технології STEM освіти і відповідно випереджальним завданням для гімназистів було змоделювати з пластиліну чи природнього матеріалу модель «Внутрішньої будови Землі». Під час пояснення теми вчителька застосовувала ключові компетентності. Під час проведення уроку вміло застосовувала інформаційно-комунікаційні технології, можливості Інтернету, що дало змогу значно підвищити ефективність уроку та поліпшити якість знань учнів. Зокрема, на платформі Wordwall учні у ігровій формі змоделювали внутрішню будову Землі, яка дала змогу закріпила їхні навички щодо вивченої теми. Також на онлайн-платформі Classtime учні виконали тест щодо вивченої теми. Хочеться також відмітити активність, креативність, умілість, здібність кожного учня 6-А класу, які разом з учителькою були на одній «географічній хвилі». Географиня переконана, що сучасна освіта орієнтується не на просте запам'ятовування учнями певних абстрактних знань та дій, а на пошукову, дослідницьку діяльність, на розвиток самостійності мислення.
- 18 листопада Подільчуком Віталієм Корнійовичем, вчителем фізики, проведено відкритий урок у 10 класі на тему "Імпульс тіла. Реактивний рух. Пружне та непружне зіткнення" – це нестандартний, творчий та сучасний урок. Вчитель застосував найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, які забезпечили пізнавальну активність і творчий розвиток учнів, сприяли реалізації поставленої мети та намічених завдань. Засоби навчання, обладнання та постійні демонстрації дослідів ефективно сприяли формуванню компетентностей та допомагали реалізувати мету уроку. Використання ІКТ дало можливість більш ефективно використати час на уроці. Також відчувалася віддача гімназистів на уроці, вони були зацікавлені процесом роботи з приладами.
- 18 листопада Клименко Анастасія Юріївна провела відкритий урок з англійської мови у 6-А класі на тему: "Домашні улюбленці". Урок розпочався з мовленнєвої розминки. Попереднє домашнє завдання включало в себе проєктну роботу. Учні презентували свої роботи, розповідали про улюблених тварин, цікаві факти про них та своїх домашніх улюбленців. Діти мали змогу розширити знання про темі, були ознайомлені з новими лексичними одиницями, закріпили ці знання у ході виконання практичних завдань за допомогою різноманітних додатків. Вчителька підтримувала активність всього класу, даючи змогу відповісти всім учням. Використання різних видів діяльності дало змогу активізувати роботу та активність учнів. Учні 6 класу оперували лексичним та граматичним матеріалом на рівні зв’язного висловлювання. Цілі уроку були досягнені, методи та прийоми, які сприяли активності учнів, кращому засвоєнню навчального матеріалу, використані ефективно, кожний етап уроку логічно зв’язаний між собою, був зв'язок з попередньою темою.
- 14 грудня Остапюк Оксана Іванівна провела відкритий урок української мови у 6-А класі з теми "Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини". На цьому уроці уміло поєдналося навчання з грою, коли учні мали можливість виявити креативність, ініціативність, зацікавленість на всіх етапах уроку!
Урок пройшов у формі коучингу, що є і тренінгом особистої самореалізації, де коуч (тренер) у формі бесіди веде людину до бажаних цілей, і системою реалізації соціального та творчого потенціалу всіх учасників навчання. Він вирішує проблему відсутності мотивації. Основна особливість і відмінність коучингу – сприяти тому, щоб людина сама навчилася, а не навчити її. А коуч – тренер, який допомагає людям одержати виняткові результати в їхньому житті, кар'єрі, бізнесі або в суспільних справах. За допомогою коучингу школярі розширюють сферу пізнання, підвищують ефективність і якість свого життя. Діти побували у «Веселому магазині», в якому працювало 4 відділи: «Продукти», «Канцтовари», «Іграшки», «Галантерея». У кожній групі був продавець-консультант (кращі учні), які й керували роботою груп. Учителька працювала у ролі тренера й лише спрямовувала роботу в групах.
Упродовж уроку Оксана Іванівна використала різноманітні новітні форми й методи роботи: мотиваційна притча «Про рай і пекло», рефлексія «Лотос настрою», вправа «Знайомство «Про число іменників», «Лінгвістичний експеримент», вправи «Чотири кольори», «Асоціації», «Паркан ідей», хвилинка здоров’я «Руханка», вправа «Друдлі», «Мозковий штурм», «Монофони», «Я знаю українську мову» виконання тестових завдань на платформі learningapps, метод «Прес», «Галявина спогадів». Культура мови викладачки, реалізація освітніх компетентностей, упровадження сучасних методів і форм роботи, новітніх технологій у навчальну діяльність учнів сприяли ефективності та результативності уроку.
Всі відкриті уроки проведені на високому методичному рівні. Вчителі показали вміння використовувати нестандартні підходи у викладанні навчальних дисциплін, досконале володіння інформаційно-комунікативними технологіями, ефективне застосування проектної технології навчання, поєднання інтерактивних методів з інноваційними технологіями, практичне використання Інтернету та Google-cервісів.
Творчим підходом та педагогічною професійністю відзначалися уроки таких учителів: Остапюк О.І., Рихло Г.С. та Гудими М.В.
Протягом другого семестру згідно графіку до 24.02.22 було проведено лише три відкриті уроки.
ІІ семестр
1 |
ПІБ вчителя |
Дата |
Клас |
Тема уроку |
1 |
Рихло К.В. |
10.02 |
7-А |
Житло. Будинок моєї мрії. |
2 |
Рихло О.Б. |
17.02 |
9 |
Розрахункові задачі: ”Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями” |
3 |
Войценко М.І. |
22.02 |
7-Б |
Ліна Костенко. Ідея зіткнення й буденності в поезії “Кольорові миші”. Образ особливої дівчинки Анни. (українська література) |
10 лютого 2022 року Рихло К.В. провела відкритий онлайн-урок з німецької мови у 7-А класі на тему «Житло. Будинок моєї мрії». Переважна більшість дітей цього класу відповідально ставляться до вивчення німецької мови і достатньо володіє навичками індивідуальної, парної та групової роботи. Це було враховано вчителем при плануванні уроку та визначенні технологій для використання на уроці.
Калина Василівна, реалізуючи мету, у цікавій формі ознайомила семикласників з лексичним матеріалом до теми «Тут живемо ми. Будинок моєї мрії». Вправляла навички уміння читати текст, розуміти його зміст, аргументувати переваги і недоліки проживання у великому будинку, висловлювати своє бажання, сприймати на слух вірш, доповнювати його. Розвивала інтерес до уроку німецької мови через розумово-мислительну діяльність та критичне ставлення до інформації.
Родзинкою уроку був розвиток умінь монологічного мовлення у формі дискусійної гри «6 капелюхів мислення», сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одну і ту ж проблему з 6 незалежних одна від одної точок зору. Цей метод навчання дозволив забезпечити цілеспрямованість уроку, логічну послідовність видів робіт, розвиток критичного мислення учнів, викликав інтерес до уроку німецької мови. Дотримуючись принципу «від простого до складного», семикласники вчилися висловлюватися німецькою мовою до теми «Будинок моєї мрії».
«Приміряючи» капелюхи та використовуючи генератор шестикутників, дошку Padlet та сервіс Wordwall, діти повторили вивчений раніше лексичний матеріал, здійснили пошук переваг та недоліків проживання у великому будинку. Працюючи в групах, розповідали про те, що можна робити у будинку, зокрема у власній кімнаті. Учасники дійства вдало обіграли прислів’я «Мій дім – моя фортеця», розкриваючи його моральний зміст. Калина Василівна уміло застосувала рефлексію з використанням елементів формувального оцінювання, а зміст домашнього завдання ніби виплив із ходу уроку і мав творчий характер.
Учні були максимально активними та з бажанням виконували усі пропоновані завдання. Мети уроку досягнуто.
17 лютого вчительки хімії Оксани РИХЛО провела відкритий урок з хімії у 9 класі «Розрахункові задачі 2: "Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями». Дидактично грамотно визначені цілі уроку чітко поєднані зі змістом навчального матеріалу, відповідали віковим та інтелектуальним особливостям учнів й несли у собі інформацію про кінцевий результат уроку (вправа «ЗХД»). Вчителька вміло мотивувала навчальну діяльність учнів (об’єднання учнів у кілька гетерогенних груп, обговорення завдань (вправа «Асоціативний кущ»), розв’язування задач згідно алгоритму, наголошено на критеріях оцінювання розв’язування розрахункових задач, робота з таблицею «Самооцінювання учня», використано техніки формувального оцінювання (сигнали рукою, світлофор, смайлик). Об’єднання дітей у групи дала можливість учням, які мають прискорений темп роботи бути консультантами у менш підготовлених учнів. Така взаємодопомога забезпечила синхронну роботу (виконання кросенсу).
Використання цифрових технологій у навчальному процесі дало змогу активізувати самостійну пізнавальну діяльність учнів, мотивувало інтерес до навчання. Педагогиня упродовж уроку виступала у ролі тьютора, фасилітатора.
Хімкиня переконана, що на сучасному етапі освіти актуальним є підготовка дитини до життя, до здобуття професії. Для того, щоб виховати освічених українців, всебічно розвинених, відповідальних патріотів, здатних до інновацій, потрібно впроваджувати в свою роботу компетентісний підхід.
Урок був логічно завершений, відповідав сучасним вимогам освітнього процесу. Цілей досягнуто.
22 лютого вчителем української мови та літератури Войценко М.І. проведено відкритий урок з української літератури в 7-Б класі на тему: «Ліна Костенко поезія «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни».
Марія Іванівна, під час знайомства з новим твором, майстерно формувала ключові та предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань. Учитель та учні активно з’ясовували суть поезії «Кольорові миші», вчилися пояснювати умовність ситуації, зображеної у вірші, характеризували образи. Всі перелічені форми роботи сприяли розвитку творчої уяви, образного мислення, фантазії, виробляли уміння аналізувати поетичні твори.
При повторенні життєвого і творчого шляху поетеси допомогла «чарівна скринька», де кожен учень обирав відповідний колір смужки до свого настрою і відповів на запитання. Під час вивчення нового матеріалу учні ознайомилися з жанром живопису гризайль, німецької художниці Катарени Фріч.
Знайомлячись із позією «Кольорові миші», учні повторили назви кольорів англійською мовою. Через впровадження на уроці «компаративного аналізу», учні мали змогу порівняти головну героїню Анну з поезії «Кольорові миші» і головну героїню Асоль, з повісті зарубіжної літератури «Пурпурові вітрила». А у ході практичного заняття «Імпровізація суду», артистично відтворили атмосферу судового засідання над персонажем твору «Кольорові миші» Анною.
На завершення уроку всі семикласники із захопленням творили під час майстер-класу з виготовлення кольорових мишей.
В ході усього уроку учні та гості неодноразово поринали у захоплюючий світ поезії Ліни Костенко, щоразу переконуючись у тому, що краще бути індивідуальністю, ніж сірою масою.
Отже, палітра проведених уроків сприяла реалізації науково-методичної проблеми гімназії та професійно-фаховому зростанню педагогічних працівників, розвитку їх творчого потенціалу, досягненню більш високих показників якості особистісного розвитку учнів, а головне – надала можливість здійснювати порівняльний аналіз своєї роботи з роботою педагогічних працівників методичного об’єднання.
Предметні тижні
Предметні тижні – це комплекс навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення фахового досвіду вчителя. Заплановано було:
№ п/п |
Назва тижня |
Термін виконання |
Відповідальний |
І – семестр |
|||
1 |
Тиждень фізичної культури і спорту |
вересень |
Антонюк І.В. |
2 |
Тиждень безпеки дорожнього руху |
вересень |
Дарчук А.Г. |
3 |
Тиждень математики
|
жовтень |
Клевчук Н.О., Власійчук Л.І. |
4 |
Тиждень зарубіжної літератури
|
жовтень |
Мельничук Л.К. |
5 |
Тиждень укр. мови і писемності |
листопад |
Остапюк. О.І. |
6 |
Тиждень фізики
|
листопад |
Подільчук В.К. |
7 |
Тиждень психології
|
грудень |
Шевчук О.М. |
8 |
Тиждень права
|
грудень |
Рихло Г.С. |
Згідно плану роботи проведені на доброму та задовільному рівні такі предметні тижні:
- вересень – Всеукраїнський Олімпійський тиждень (Антонюк І.В.) з 13.09 по 17.09;
- вересень – Тиждень безпеки дорожнього руху «Увага, діти на дорозі!» (Дарчук А.Г.) з 20.09 по 24.09;
- жовтень – тиждень математики (Клевчук Н.О. та Власійчук Л.І.) з 11.10 по 15.10;
- листопад – української писемності і мови (Остапюк О.І.) з 08.11 по 12.11
- листопад – тиждень фізики (Подільчук В.К.) 15.11 по 19.11;
- листопад-грудень – Всеукраїнська кампанія «16 днів проти насильства» (Шевчук О.М.) 25.11 по 10.12;
- грудень – Всеукраїнський тиждень правознавства (Рихло Г.С.) 06.12 по 124.12
З 13 по 17 вересня учителем фізичної культури Антонюком І.В. з метою пропаганди здорового способу життя та дружніх стосунків між гімназистами, а також з метою залучення гімназистів до різних форм фізкультурно-оздоровчих, навчально-розважальних і спортивно-рекламних заходів у освітньому процесі, що сприятиме їх активному відпочинку, запобіганню втомі, відновленню фізичних сил реабілітації та корекції здоров’я, було проведено Всеукраїнський олімпійський тиждень.
В рамках проведення тижня було проведено на високому рівні заплановані спортивні заходи з учнями, зокрема:
13.09 на шкільній лінійці відбулося відкриття Олімпійського тижня. В після урочний час пройшли змагання з підтягування. Участь взяли учні 9-11 кл.
14.09 було проведено інформаційно-просвітницький відеопроєкт «Твоє здоров’я – твоє майбутнє» . Цього ж дня проведено змагання з метання м’ячика (5-11 класи).
15.09 відбулися ігри «Веселі старти». Участь взяли учні 5-7 класів. Також провели змагання з волейболу де брали участь учні 8-11 класів.
16.09 пройшли змагання з легкої атлетики. Участь брали учні 5-11 класів. Також була проведена виховна година «Олімпійських рух: історія та сьогодення».
17.09 було проведено змагання з перетягування канату. Участь взяли учні 8-11 кл. та 5-7 кл.
На завершення предметного тижня відбулося закриття та підбиття підсумків Олімпійського тижня, де відзначили і нагородили кращих спортсменів гімназії. Ми ще раз побачили, що наші гімназисти ростуть сильні, спритні й сміливі.
З 6 по 17 вересня з метою привернення уваги громадськості до проблем гарантування безпеки руху неповнолітніх, під керівництвом вчителя основ здоров’я Дарчук А.Г. у гімназії проводилась низка профілактичних і вкрай необхідних заходів "Увага, діти на дорозі!"
Слухали, пригадували, розв'язували ситуаційні завдання, організовували виставки плакатів-малюнків, перегляд навчальних фільмів, поновлювали схеми руху (в голові та на папері)... І все це невимушено і з завзяттям! Нічого дивного, коли за справу беруться талановиті діти та вчителі-професіонали.
Міні-лекції, дискусійні заняття, каскад інформаційних повідомлень, корисні хвилинки на свіжому повітрі, правила про важливе сучасні непосидючі хлопчики та дівчатка сприймали легко й невимушено.
Повчальні уроки-заняття "Знаю, вмію, врятую!" з вивченням основ надання долікарської допомоги, тематичні заняття "Золота година" виявились дуже інформативними. Заняття щодо використання у темну пору доби світловідбивних елементів на одязі, рюкзаках, ранцях, портфелях запам'ятаються, тому, що цікаві.
Учнівська презентація з БДР (вчителі Людмила Власійчук, Антоніна Дарчук) виконувалась дітьми напрочуд легко, що дуже радує.
До конкурсу малюнків старшокласники старанно готувались вдома. А його цікавий калейдоскоп демонстрували в класі.
Над добіркою відповідної літератури група дівчаток працювала з ентузіазмом.
Карантинні виверти вплинули на рівень нашої гнучкості. І з найменшими гімназистами (про "Правила руху завчи до ладу!") спілкувалися дистанційно.
З 11 по 15 жовтня з метою поглиблення та розширення творчих здібностей учнів, сприяння інтелектуального розвитку учнів, розвитку розумової діяльності та виховання любові до математики в гімназії було проведено тиждень математики.
В рамках проведення тижня були сплановані заходи, підготовлені цікаві різноманітні завдання, які враховували вікові особливості та рівень підготовки учнів. Під час проведення заходів використовувалися різні форми і методи роботи. Заходи пройшли за таким планом
11.10 |
Інтелектуальна математична гра «Хто зверху» 9(V) клас |
12.10 |
Гутірки «Жінки - математики» 5-11 (І-VІІ) класи Математичний аукціон 10(VІ) клас |
13.10 |
Математичні перегони 6-А(ІІ-А) клас |
15.10 |
Математична
Математична гра «Показуха» 7-А і 7-Б(ІІІ) класи
Підведення підсумків
|
Про жінок-математиків, які своїми працями збагатили математичну науку, учні розповідали на гутірках. Гімназисти повідомили про нелегкий життєвий шлях цих видатних жінок, як вони пробивали дорогу до науки, долаючи складні умови того часу, про їх боротьбу між особистими бажаннями і громадським обов'язком.
11 жовтня відбулася інтелектуальна математична гра «Хто зверху?» між хлопцями та дівчатами V (9) класу. У грі бали участь дві команди — хлопців та дівчат. Дуель тривала п’ять раундів, що складалися з різних конкурсів. Переможець визначався у фінальному, шостому раунді. Учні гімназії проявили свою оригінальність, творчість у підході до поставлених задач, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді. І знову перемогла наука.
Математичний аукціон «Розпродаж речей – геометричних фігур» був проведений 12 жовтня для учнів VІ (10) класу. Ця гра принесла їм велике задоволення. На аукціоні діти використовували математичні гроші «цифрики» для придбання бажаної речі. Метою гри було показати аналогію геометричних фігур з реальними речами повсякденності; дати додаткові знання про геометричні фігури, історію їх виникнення.
Також в рамках тижня математики, 13 жовтня, було проведено урок-змагання «Математичні перегони» між учнями ІІ-А (6-А) класу. Саме нестандартні уроки дозволяють більше зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя; дозволяють розвивати логічне мислення, виховувати пізнавальний інтерес до предмета, виховують уміння працювати в команді. На уроці була забезпечена досить висока працездатність, учні були об’єднані в 2 команди, але всі залучені до роботи, працювали досить активно і плідно. Настрій учнів на уроці був піднесений. Діти достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху. На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою.
Команди учнів ІІІ (7) класів проявили ерудицію, логічне мислення, кмітливість показуючи відповіді на запитання математичної гри «Показуха», що була проведена 15 жовтня. У наполегливій боротьбі перемогла дружба.
З 08 по 12 листопада, з метою сприяння утвердженню державного статусу української мови, піднесення її престижу серед учнівської молоді, виховання пошани до культури і традицій українського народу було проведено предметний тиждень української писемності та мови.
8 листопада розпочав тиждень челендж учнів 6-а класу «Я люблю українську мову, бо…». Шестикласники привітали гімназистів, учителів та батьків з Днем української писемності та мови. Також школярі розповіли про значення рідної мови в їхньому житті та про свою любов до мелодійної й милозвучної мови, яку колись оспівав Шевченко, яка носить у собі історію нашого народу, всю красу і силу поетичного слова, в котрій звучать дивовижна мелодія солов’я, могутня пісня лісів і полів, дитячий лепет і мамина колискова і залишаються в пам’яті назавжди.
9 листопада учні 8 - 11-х класів брали участь у написанні радіодиктанту національної єдності. Радіодиктант транслювали на всіх платформах Суспільного о 10:00. Текст для диктанту писав і читав культовий український письменник Юрій Андрухович.
Також 9 листопада, коли українці вшановують пам‘ять Преподобного Нестора Літописця та відзначають День української писемності та мови, - свято, яке було встановлено Указом президента України від 6-го листопада 1997-го № 1241/97 і відзначається щороку на честь українського літописця Нестора - послідовника творців слов’янської писемності Кирила та Мефодія, учні 7-х класів разом із учителькою української мови та літератури М. І. Войценко привітали усіх гімназистів та працівників гімназії з Днем української писемності та мови й підготували віршований флешмоб «Українська мова - зірка світанкова».
А учні 6-Б класу приєдналися до вітань і підготували меседж «Я не уявляю життя без мови, тому що…». У святковий День української писемності та мови щиро побажали всім нам любити та берегти свою рідну мову, висловили віру в те, що материнське слово є для всіх нас оберегом та довели у своїх міркуваннях, якою важливою є роль мови в житті кожної людини.
І в цей же день з метою утвердження статусу державної мови та підняття її престижу будо проведено І етап (шкільний) Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика. Його організатором в 2000-му році виступив канадський меценат українського походження Петро Яцик, який зробив великий внесок у фінансування розвитку української науки за кордоном.
10 листопада тиждень української писемності та мови досяг кульмінації. Учні 5 класу запропонували усім насолодитися українським словом і відвідати відеовернісаж «Я малюю слово…»
11 листопада мовний марафон продовжувався: естафету у свої руки взяли учні 8 класу. Вони підготували для всіх мозаїку афоризмів «Ну що б, здавалося, слова…» «Подивімося, що казали видатні письменники, діячі культури і народ про рідну мову і ще більше будемо любити і цінувати свою – солов'їну, калинову, барвінкову...» - так сверджували восьмикласники!
12 листопада завершився тиждень української писемності та мови, але любов до рідної мови не вмирає: вона живе в серці кожного українця! «Отже, говоріть українською! Любіть українську! Пишайтеся, що ви є українцями» - закликали випускники гімназії. А краще вивчити рідну мову кожному гімназисту допомогли лайфхаки, зібрані саме учнями 11 класу: «Ну, як це правильно сказати?»
А підсумком тижня стали роздуми учнів 10 класу «Українська мова для мене - це…» «Спитай себе, дитино, хто ти є, і в серці обізветься рідна мова…» - таким кредо з уст десятикласників обізвалася рідна мова в серці кожного учня й працівника гімназії та завершився тиждень української писемності та мови.
15.11 по 19 листопада 2021 р. проходив тиждень фізики. Метою організації і проведення заходів під час предметного тижня було пропаганда фізичних та астрономічних знань, підвищення інтересу учнів до вивчення фізики, розвиток ініціативи, учнівської творчості, виховання в учнів розуміння важливості фізичних знань для розвитку науково-технічного процесу.
Предметний тиждень вирізнявся різноманітними заходами: виставками, фізичними експериментами, конкурсами, конференцією. Пізнавальним і науковим став конкурс кросвордів між учнями 7 класів. Переможцями стала команда 7-Б класу. З зацікавленням гімназисти шостих класів відправились в подорож Сонячною системою, яку підготували учні 11 класу. Учні 8 класу стали учасниками конференції «Пригоди видатних фізиків» З захопленням учні 9-го класу поринули у вікторину «Фізика в прислів’ях». Проаналізували прислів’я і приказки в яких описуються фізичні явища. Фізичний відеоконкурс у 11 класі викликав запеклу боротьбу, в якій стала переможцем команда Семенюка Дмитра.
Предметний тиждень приніс незабутні враження не лише тим учням, які вже вивчають фізику і астрономію, а й тим, які незабаром будуть це робити. Різноманітні фізичні явища, досліди, прилади викликали неймовірне захоплення, а також заохочення до вивчення фізики.
З метою привернення уваги до проблем подолання насильства в сім'ях, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок з 25 листопада по 10 грудня 2021 р. у гімназії було проведено ряд заходів у рамках Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насильства»
У рамках цієї компанії усі діти нашої гімназії виступили та підтримали флешмоб «Ми проти насилля!»
Організовано перегляд ряду соціальних роликів, учні мали можливість перевірити свої знання пройшовши онлайн опитування та онлайн квест.
У рамках акції до дня боротьби з ВІЛ СНІДом, було проведено години спілкування. Учні демонстрували свою позицію наклеюючи стрічки на Дерево підтримки Людей хворих на СНІД.
До дня людей з обмеженими можливостями було відвідано Кіцманський дитячий будинок «Дзвіночок» і передано солодощі діткам цього центру.
З метою популяризації та профілактики превентивного виховання, боротьби з булінгом, підвищення ефективності освітнього процесу, активізації здійснення психологічної просвіти учасників навчально-виховного процесу, актуалізації пошуку шляхів збереження фізичного та психічного здоров'я молодого покоління, формування навичок здорового способу життя і безпечної поведінки, професійного визначення, самопізнання дітей та підлітків в рамках кампанії для учнів та вчителів гімназії було запропоновано ряд цікавої онлайн- інформації. Розпочато тиждень було з тематичної інформації, під час якої класні керівники, учні та їх батьки, мали можливість познайомитись з особливостями проходження міжнародної акції «16 днів проти насилля».
Учням гімназії було запропоновано переглянути серію із 6-ти навчальних відеоуроків для батьків та дорослих, які працюють з дітьми та для дітей «Батьківство в епоху цифрових технологій»:
1) Захист дітей онлайн https://vimeo.com/464178591;
2) Сексуальний шантаж https://vimeo.com/464179613;
3) Секстинг https://vimeo.com/464177511;
4) Секс-чатинг https://vimeo.com/464176581;
5) Грумінг https://vimeo.com/464181532;
6) Зображення сексуального характеру, що використовуються для помсти https://vimeo.com.
Учні мали можливість перевірити свої знання пройшовши квест: «Що ви знаєте про ВІЛ СНІД, про його симптоми та шляхи передачі». Всі бажаючі мали можливість познайомитися з волонтерським рухом в Україні.
На завершення кампанії було запропоновано мотивуючий, позитивний фільм: «Нік Вуйчіч. Вся правда про життя героя», який отримав великі відгуки як у дітей, так і в їх батьків.
З 06 по 10 грудня з метою поглиблення та розширення творчих здібностей учнів, формування практичних навичок роботи із законодавчими актами, розвитку індивідуальних здібностей, виховання патріотичних почуттів та поглиблення знань з правознавства, вчителем Рихло Г.С. у гімназії було проведено Всеукраїнський тиждень права за планом:
06.12.21 |
Фотоквест «Ми маємо права» (8-11 кл) |
Створення постера «Я маю право» (6-Акл) і "Я маю обов'язки" (6-Бкл) |
|
07.12.21 |
Гутірки «Цікаві факти про Конституцію» (5-11класи) |
Колаж «Ми маємо право на…» (5 клас) |
|
08.12.21 |
Інтелект картки «Борці за права людини» (9 клас ) |
09.12.21 |
Ми проти насильства! «(тренінг з психологом) (10 клас) |
10.12.21 |
Всеукраїнський урок «Права людини» (7-А і 7-Б кл)
Підведення підсумків
|
Під час фотоквесту «Ми маємо права» (8-11 кл) гімназисти складали сенкан до слова «право», створювали колажі, також робили запис відео про права. Особливо відзначились учні 11 класу (Власійчук Т., Рихло Н., Собко А., Кардінал В.), які швидко зорганізувались, розприділили ролі та першими виконали умови квесту.
Створення постера «Я маю право» (ІІ-Акл) і "Я маю обов'язки" (ІІ-Бкл). Учні самостійно вирізували, ліпили постери відповідно до тематики за шаблоном та супроводжували це поясненням своїх прав та обов’язків. Активними було Годованець А., Бужак А., Купчанко К. – 6-Б, а також, Стінська А., Савина В., Церуш С. – 6-А клас.
Учнями 10 класу для всіх гімназистів проведено гутірки «Цікаві факти про Конституцію»
Учні 9 класу виготовили та представили інтелект картки «Борці за права людини». Гімназисти протягом тижня могли дізнатись про відомих людей на стенді. Тут активними були Рихло Т. і А., Трепета Д., Пілат О., Загарія К., Верстюк В., Атаманюк С., Моргоч Б.
Дуже цікаво та пізнавально пройшов тренінг з психологом «Ми проти насильства!» для учнів 10 клас. Всі активно долучались до різних форм роботи, обговорювали види насилля та шляхи його подолання. Дискусія показала активну позицію наших гімназистів. Найбільш активними були Гнатюк О., Тарановська В., Івасюк В.
В рамках Всеукраїнського уроку «Права людини» учні 7-х класів переглянули відео урок https://www.youtube.com/watch?v=hxad0Shovl8, а також склали метальну карту про свої права. Всі учні активно долучались до форм роботи та добре засвоїли свої права.
Форми роботи та різні заходи сприяли кращому усвідомленні гімназистами своїх прав, обов’язків.
У ІІ семестрі згідно графіку проведено лише тиждень іноземних мов, частково Шевченківський тиждень та поза планом декаду громадянської освіти. Інші предметні тижні не проведено через ситуацію що склалася у зв’язку з введенням військового стану.
З 17 по 21 січня 2022 року було проведено тематичний тиждень іноземних мов. Тематичний тиждень відзначився хорошою підготовкою учителів та учнів, високою активністю гімназистів, вдалим використанням ІКТ та демонстрацією цікавого наочного матеріалу, актуальністю підібраних видів робіт.
Учні гімназії поповнили свої знання загальними відомостями про країни, мову яких вони вивчають, та про життя і побут своїх ровесників під час перегляду підготовленої гімназистами 9 класу презентації «Typisch Deutsch» і проведення гри «Експрес по Німеччині» у 6 – х класах (учителька німецької мови Рихло К. В.),
У 5 класі учні поринули в англомовну атмосферу за чашечкою англійського чаю під час захисту презентацій «Подорож у Великобританію за чаюванням» та дізнались багато цікавого про Америку та Велику Британію, переглянули відео промови королеви та інформації про її життя.
Також відбувся конкурс на кращий проєкт "Відомості про Англію та Америку" серед учнів 6-а класу. Виготовити найкращий проєкт слугувала мотивація бути оціненими старшими учнями, які виступали суддями.
Учні 7-Б класу здійснили інсценування казки "Білосніжка та сім гномів", де мали змогу відчути себе артистами та в цікавій формі не тільки випробувати свої акторські здібності а й покращити володіння англійською мовою (учителька англійської мови Клименко А.Ю.).
Під час інтелектуального конкурсу «КРОК» у 7-х класах, конкурсу знавців німецької мови у 5 класі, «Мережі» на тему «Meine Winterferien»» у 8 класі підготовлених та проведених учителькою німецької мови Рихло К. В., здобувачі освіти розширили свої знання з іноземної мови. Змагання і конкурси підсилювали їх інтерес, викликали азарт і необхідність використовувати вивчене раніше, формували позитивні емоції.
Учнями 11 класу були виготовлені постери, з фактами про англомовні країни, які були розміщені в гімназії для ознайомлення учнями протягом тижня та сприяли можливості поглибити свої знання про культуру та звичаї країн, де англійська мова є основною.
З 7 березня по 11 березня 2022 року було заплановано Шевченківський тиждень, однак, із за введення вимушених двохтижневих канікул та через психологічний стан усіх учасників освітнього процесу проведення повноцінного тижня присвяченого нашому українському кобзарю було не можливим. Лише небагато учнів з кожного класу взяли участь у пропонованих заходах
На прохання вчителя української літератури Войценко М.І. деякі учні 5 класу створили онлайн-галерею малюнків до поезії «Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть».
Читання напам’ять поезій під назвою «Наш Пророк» підготували бажаючі учні 6-Б класу.
Семикласники мали змогу усно продовжити речення своїми думками «Шевченко для мене….».
Учні 8 – 9 класів писали власне висловлювання на тему «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття, тебе своїм сучасником звемо».
Віршоване вітання та відеоролик з роботами учнів було презентовано у Вайбер групі.
З метою формування громадянських і соціальних компетентностей, ціннісних орієнтирів і громадської самосвідомості наших учнів, підвищення якості виховного простору в Кіцманській гімназії з 28.04.2022 до 18.05.2022 проведено Декаду громадянської освіти в дистанційному режимі.
Всі заходи під час декади спрямовані на реалізацію загальної мети середньої освіти, що сформульована у концепції Нової української школи. Вона полягає у розвитку та соціалізації особистості, формуванні її національної самосвідомості, громадянської позиції, загальної культури, світоглядних орієнтирів, критичного мислення, творчих здібностей, дослідницьких та аналітичних навичок, навичок життєзабезпечення та професійних якостей.
28 квітня Гудимою М. В. проведено віртуальну мандрівку «Пізнаємо Україну» із учнями 6-х класів. Під час роботи в групах шестикласники поглиблювали свої знання про культурне надбання нашої держави, розвивали свої вміння працювати з картою України. Всі учасники заходу переконані, що у вихованні справжнього громадянина велика роль відводиться любові до рідного краю. Чим глибші і змістовніші будуть знання учнів про рідний край, про свою Вітчизну, про видатних людей, тим більше буде можливості у формуванні почуття любові до рідного краю, України, історичної пам’яті, духовності, національного характеру.
Вчителем історії Пойдою І. Г., 3 травня, під час інтерактивної онлайн-лекції «Історія створення Європейського Союзу» розглянуто з учнями 10 класу передумови утворення єдиної Європи: цивілізаційні, економічні, історичні, військово- політичні, геополітичні. Обговорено із учнями етапи європейської економічної інтеграції: зона вільної торгівлі, митний союз, єдиний внутрішній ринок, економічний союз. Розглянуто питання надання Україні безвізового режиму з країнами євросоюзу з позиції сьогодення та питання економічної і військової допомоги країн євросоюзу у боротьбі України із зовнішньою агресією.
4 травня, у рамках віртуальної подорожі-уїкенду «Шедеври європейської культури та літератури», столицями європейських країн «Європою без віз», вчителькою інформатики Власійчук Л.І. проведено віртуальні екскурсії європейськими пам’ятками культури з учнями 6-Б, 8, 9 та 10 класів. Під час відеоекскурсій гімназисти із захопленням розповідали, що деякі визначні місця вони мали можливість бачити вживу і ділилися своїми спогадами. Це говорить про обізнаність дітей і про те, що ми живемо в світі без кордонів. Під час віртуальних мандрівок учні відкрили для себе нові цікаві культурні пам’ятки та покращили свої знання з географічного розміщення міст та столиць Європи.
Випускники гімназії 2022 під час написання учнівських творів-есе «Учнівський вибір європейської інтеграції» мали змогу розкрити свою громадянську ідентичність, ціннісні орієнтації та громадянське ставлення до самих себе, інших людей, Батьківщини й світу.
16 травня, під час онлайн-нетворкінгу для класних керівників «Громадянська освіта як основа формування національної самосвідомості та патріотичної позиції школярів», класні керівники гімназії обмінялися своїми враженнями від проведення декади та відзначили, що заходи проходили у постійному діалозі вчителя та учнів. Діти навчалися не лише сприймати інформацію, а й дискутувати, відстоювати власну думку, аналізувати аргументи опонентів. Спільними зусиллями шукали відповіді на нагальні питання, як поліпшити сприйняття дітьми основних засад громадянської освіти, налагодити зворотний зв’язок між учнями і вчителями, адже важливо працювати у постійному діалозі, дискутувати щодо актуальних питань.
Всі перераховані вище заходи, хоч проходили дистанційно, сприяли формуванню в гімназистів ключових цінностей сьогодення й за допомогою вдало реалізованих міжпредметних зв’язків сприяли поглибленню знань з більшості шкільних предметів. Під час проведення декади були результативно використані інтерактивні види роботи, ІКТ, що спонукали до розвитку пізнавальної активності учнів та були зорієнтовані на розвиток ключових компетентностей школярів.
Отже, підсумовуючи вище сказане, слід зазначити, що робота у гімназії протягом 2021/2022 н.р. проводилась на доброму рівні.
Пріоритетності в 2022/23 н.р. набуває організаційне забезпечення таких
напрямів освітньої діяльності :
1. Створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, посилення заходів безпеки життєдіяльності, зокрема просвіта щодо цивільного захисту, проведення інструктажів та навчання з БЖ
2. Організація освітнього процесу в умовах очної/дистанційної / індивідуальної форм навчання;
3. Підвищення результатів навчання учнів засобами компетентнісно орієнтованого навчання на засадах індивідуального й диференційованого підходів;
4. Посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції;
5. Посилення психологічного супроводу освітнього процесу в умовах воєнного й післявоєнного часу.