Річний план роботи практичного психолога на 2022-2023 н.р.
05-09-2022, 23:49
роботи практичного психолога
Ісопеску Руслани Тодорівни
Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ст.
«Кіцманський ліцей»
на 2022- 2023н.р.
2022
ВСТУП
Річний план роботи практичного психолога Кіцманського ЗЗСО І-ІІІ ст.. «Кіцманський ліцей» складено на підставі наступних нормативно-правових документів:
1. Конституція України.
2. Декларація прав людини.
3. Конвенція про права дитини.
4. Закон України «Про освіту».
5. Закон України «Про загальну середню освіту».
6. Етичний кодекс психолога, прийнятий на 1-му установчому з'їзді Товариства психологів України 20.12.1990 р. в м. Києві.
7. Положення про психологічну службу системи освіти України, затверджене наказом МОНУ №616 від 02.07.2009 р.
8. Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджене наказом МОНУ № 691 від 19.10.2001 р.
9. Лист МОНУ від 27.08.2000 р.№ 1-9 (352) «Про планування діяльності, ведення документації і звітності всіх ланок психологічної служби системи освіти України» Інформаційний збірник МОНУ № 20, 2000 р., ст. 3-16.
10. Лист ГУОН від 13.06.2002р. № 1456 та лист МОНУ від 27.11.2000 р. № 109 «Про тривалість робочого тижня практичних психологів (соціальних педагогів) дошкільних, усіх типів загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти».
11. Наказ МОНУ від 20.04.2001р.№330 «Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в загальноосвітніх навчальних закладах МОНУ».
12. Наказ МОНУ від 06.10.2010 №930 «Типове положення про атестацію педагогічних працівників».
13. Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.12.1995 №339 «Про норми часу на роботи, що виконуються практичним психологом та соціальним педагогом системи освіти, які розроблені та апробовані Навчальним центром продуктивності Міністерства праці України».
14. Наказ МОНУ від 06.08.2013 № 1106 «Прозатвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки щодо розвитку психологічної служби на період до 2017року».
15. Лист МОНмолоді та спорту України від 26.07.2012 №1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».
16. Лист МОНУ від 06.06.2013 № 1/9-413 «Про впровадження факультативних курсів працівниками психологічної служби системи освіти».
17. На виконання Закону України «Про освіту», Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337), відповідно до пункту 2.4 наказу Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2017 року № 1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року»
18. Лист МОН України №1/9-477 від 24.07.2019 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України».
19. Лист МОН від 02.08.2022 № 1/8794-22 “Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році”.
20. Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії».
21. Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні».
22. Розроблених методичних рекомендацій НМЦППСП ОІПППО ЧО
І.Аналітична частина
Аналіз роботи за минулий рік
За період роботи у 2021-2022 навчальному році практичним психологом Ісопеску Р.Т. було проведено наступну роботу:
І. Психодіагностична.
1. Проведено діагностику розвитку пізнавальних процесів дітей старших дршкільних груп .
2. Проведено діагностику адаптації учнів 1-х класів до нових умов навчання . Були використані різні методики: анкетування батьків, вчителів та проективна методика «Школа звірів» .
Висновки: учні 1-х класів подолали період адаптації без ускладнень. Із усіма дітьми даних категорій були проведені розвивальні заняття за програмою «Лісова школа».
3. З учнями 2-4 класів проведено діагностичну роботу по вивченню рівня шкільної мотивації, психоемоційних проявів. Використовувались методики Лусканової«Тест шкільної мотивації», проективна методика «Неіснуюча тварина»
6. Проведена діагностика рівня емоційного вигорання педагогічного колективу. Використовувалася методика «Рівень емоційного вигорання» за
В.В. Бойком.
ІІ. Психокорекційна та розвивальна робота.
Із учнями початкових класів проведено велику кількість розвивальних занять: на розвиток пізнавальних процесів, розвиток міжособистісних відносин, комунікативних вмінь, покращення рівня адаптації, корекції агресивної поведінки.З учнями 1-х класів для пролегшення проходження процесу адаптації проводились розвивальні заняття за програмою «Лісова школа»..
ІІІ. Психологічна профілактика.
Була проведена низка заходів з профілактики та попередження насилля та жорстокості, правопорушень.
IV. Психологічна просвіта.
Протягом року проводилися «години психолога» за різною тематикою із учнями, індивідуальні консультації з педагогами та батьками. На шкільних стендах та психологічному куточку постійно змінювалися інформаційно-просвітницькі матеріали.
Пройдено курси підвищення професійної кваліфікації:
- «Психологічна травма та шляхи її подолання: розвиток стресостійкості/життєстійкості» - ОІППО , 16-25 березня 2022 р;
- Спецкурс «Трирівнева модель підтримки дітей з ООП»- ОІППО , 09-13 травня 2022 р.
Проблема, над якою працює практичний психолог: «Формування сприятливого психологічного клімату в учнівських та педагогічних колективах».
ІІ. Цілепокладаюча частина
Згідно «Положення про психологічну службу в системі освіти України» психологічна служба в системі освіти є складовою частиною державної системи охорони здоров’я громадян України.
Мета: виявлення та створення умов для розвитку особистості.
Основними умовами діяльності ПС є:
1. Охорона психічного здоров’я учнів.
Завдання:
· робота по виявленню і створенню соціально-психологічних умов для розвитку особистості;
· профілактичне психологічне обстеження учнів з метою виявлення співвідношення розвитку психічних функцій віковим нормам;
· робота з адаптацією учнів 1-5 класів;
· організація занять для різних вікових груп з розвитку психічних функцій і корекції.
2. Створення умов для формування психологічно і соціально зрілої особистості, спрямованої на розвиток власних здібностей та саморозвиток.
Завдання:
· розвиток загальних і спеціальних здібностей учнів;
· психологічне обстеження учнів, груп, колективів, умов навчання, виховання, розвитку;
· профорієнтаційна робота;
· розвиток пізнавальних процесів і формування пізнавальної мотивації;
· консультування вчителів, учнів, батьків з проблемних питань.
3. Дослідження особистісних змін, які впливають на ефективність освітнього процесу, надання корекційної та розвиваючої допомоги учням.
Завдання:
· систематичне і своєчасне вивчення психологічного розвитку особистості, мотивів її поведінки і діяльності;
· вивчення психологічного клімату в колективах і розробка рекомендації з його покращення.
Зміст роботи ПС в початковій школі полягає у:
· формуванні стійкого пізнавального інтересу;
· розвитку пізнавального інтересу та пізнавальних можливостей учнів;
· робота з учнями, що мають складнощів розвитку емоційної сфери.
Зміст роботи з педагогічним колективом:
· психологічне забезпечення особистісно - орієнтованого навчання учнів;
· захист психологічного здоров’я вчителів.
· ІІІ. Змістова частина
ПСИХОДІАГНОСТИЧНА РОБОТА
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/аудиторія |
Відміт-ка про вико-нання |
1. 1.1 1.2 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. |
Вивчення рівня адаптації учнів 1-х класів в умовах НУШ.Спостереження . Проективне дослідження за методикою «Неіснуюча тварина» Вивчення рівня адаптації дітей до умов дитсадка(таблиці спостережень). Дослідження емоційно-вольової сфери за проективною методикою «Неіснуюча тварина»(Джерело : Лемак М.В., Петрище В.Ю. Психологу для роботи . Діагностичні методики – У.: Олександри Гаркуші , 2011 р .) Дослідження шкільної мотивації у молодших школярів (за Н.Лускановою) Діагностика емоційних вигорання педагогів (за Бойко) Анкетування педагогів щодо діяльності педагогів , що атестуються Дослідження рівня пізнавальних психічних процесів(О.Дєдов «Експрес-дігностика в ЗДО» Затверджено Експертною комісією ОІППО 2020 р. ) Дослідження рівня пізнавальних психічних процесів(О.Дєдов «Експрес-дігностика в ЗДО» Затверджено Експертною комісією ОІППО 2020 р. ) Анкетування за запитами адміністрації. |
09.22-10.22 09.22-10.22 09.-10.22 09.-10.22 10.22 10.-11.22 12.22 03.23-04.23 05.23 Пр.року |
1-і класи 1-і класи Мол.гр. та ново-прибулі учні 2-4кл. учні 2-4кл. педагоги педагоги, адмін-ція старші дошк.гр. середні дошк.гр. |
|
ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/аудиторія |
Відміт-ка про вико-нання |
1 . 2. 3 . 4. |
Цикл занять«Гармонізація психологічного здоров'я та розвиток стресостійкості/життєстійкості учасників освітнього процесу у воєнний час» Цикл занять«Гармонізація психологічного здоров'я та розвиток стресостійкості/життєстійкості учасників освітнього процесу у воєнний час » Стендова інформація : «Булінг , шляхи попередження» «Як боротися з дитячими страхами» «Як допомогти тривожній дитині» «Агресивність та її прояви в житті дитини» Участь у ранкових зустрічах (попередження дезадаптації учнів до умов НУШ ) . |
10.22- 04.23 10.22- 05.23 Щомісяч-но 10.22 11.22 02.23 03.23 09-10.22 |
Вихова-телі Вчителі Батьки , педагоги Учні 1-х класів |
|
КОРЕКЦІЙНО-ВІДНОВЛЮВАЛЬНА ТА РОЗВИТКОВА РОБОТА
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/аудиторія |
Відміт-ка про вико-нання |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. |
«Година психолога» (за окремим планом) - Корекційно-розвиткова програма Корекційна робота із учнями ,що показали низький рівеньадаптації до школи в умовах НУШ (АРТ- терапевтична техніка «Помагайко» В.Назаревич . Корекційна – розвивальна робота із дітьми у воєнний час (АРТ- терапевтична методика «РаДіти» В.Назаревич) . Корекційна робота із дошкільнятами та учнями, що перебувають на інклюзивному навчанні(Програма корекційно - розвиткових занять для роботи з дітьми з затримкою психічного розвитку,які навчаються в інклюзивному класі-Упорядник :практичний психолог Лужанського ЗЗСО І-ІІІ ст. Ріпка Н.К.) та (АРТ- терапевтична методика «РаДіти» В.Назаревич) . Корекційна робота за запитом батьків , вчителів , адміністрації школи . |
09.22-05.23 02- 05.22 протягом року 10.22-04.23 За окремим розкладом протягом року |
учні 2-4 класів Учні 1-х класів Учні та дошкільнят Дошкільн. Учні почат. класів |
|
КОНСУЛЬТАЦІЙНА РОБОТА
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/аудиторія |
Відміт-ка про вико-нання |
1. 2. 3. 4. 5. 6. |
Індивідуальні консультації (за запитом) . Консультації щодо надання психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу в період пандемії. Консультації щодо надання психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу щодо подій в Україні в період воєнного стану(за запитом). Консультації щодо порушення прав дитини(по плану і за запитом). Робота пункту «Телефон довіри» «Скринька довіри». «Як досягти душевного спокою в умовах сьогодення» |
протягом року протягом року протягом року протягом року постійно 11.22 |
кабінет прак. психолога учні, педагоги, батьки Учні батьки, педагоги батьки, батьки, педагоги педагоги |
|
ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/аудиторія |
Відміт-ка про вико-нання |
1. 1.1 1.2 2. 3. 4. 5. 6. |
Виступи на батьківських зборах «Адаптація першокласників до умовах НУШ» «Адаптація дітей до дитсадка» Семінар-практикум для вихователів щодо підвищення психолого-педагогічної компетентності з питань булінгу. Виступи на засіданнях педрад , семінарів , консиліумів, творчої групи з питань наступності дошкілля та початкової ланки освіти . Проведення бесід на «годинах психолога». Стендова інформація : «Підтримаймо дитину в адаптаційний період в умовах НУШ» «Формування самооцінки у дітей» «Діти в інтернеті :як навчити безпеці у віртуальному світі» «Розвиток пізнавальних процесів» «Готовність дітей до школи та переходу в інший навчальний заклад» . |
протягом року 10.22 09 -10.22 10.22 протягом року 09.22-05.23 Протягом року 09.-10.22 12.22 01.23 04.23 05.23 |
батьки батьки вихователі вчителі вчителі Учні 2-4 кл. педагоги батьки, педагоги |
|
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/аудиторія |
Відміт-ка про вико-нання |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. |
Планування роботи на місяць . Оформлення аналітичного звіту . Розробка рекомендацій педагогам та батькам . Підготовка психодіагностичного інструментарію (тестових бланків ,анкет ін. ) Складання корекційно – розвивальних програм за наслідками діагностики . Постійне оновлення психологічної та методичної літератури для роботи з дітьми , педагогами , батьками . Поновлення дидактичного матеріалу , оформлення папок з дидактичними та корекційними матеріалами . Підготовка до засідань педрад , конференцій,консиліумів , батьківських зборів , методкомісій ,тощо . Робота по поповненню обладнання психологічного кабінету . Заповнення психологічної документації (журнали , складання звітів , індивідуальні картки , характеристики та ін..) |
4 т.п.м. 04.23 протягом року протягом року протягом року протягом року протягом року протягом року протягом року протягом року |
|
|
ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
№ зп |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/аудиторія |
Відміт-ка про вико-нання |
1. 2. |
Відвідування батьків за місцем роботи (за потребою). Співпраця з районним центром соціальних служб сім’ї та молоді (за потребою) |
Протягом року Протягом року |
Батьки Працівники центру |
|