Контроль за організацією та якістю харчування учнів
08-12-2022, 16:46
Контроль за організацією та якістю харчування учнів
Примірний перелік питань, які потребують контролю з боку адміністрації
І. Діловодство у школі.
1. Наявність довідок щодо належності учнів до пільгових категорій.
2. Видача наказів по школі:
- про організацію харчування учнів;
- про призначення особи, відповідальної за харчування учнів;
- про організацію харчування дітей у групах продовженого дня;
- про організацію пільгового харчування учнів (зі вказівкою дати початку та закінчення такого харчування);
- про функціональні обов’язки класних керівників щодо організації харчування дітей у своєму класі;
4. Наявність наказів, протоколів розгляду стану харчування учнів на нарадах при директору, педагогічних радах.
5. Відповідність кількості дітей у зведеній відомості про харчування пільгових категорій у школі реальній кількості таких дітей та наявних довідок про належність учня до пільгової категорії.
6. Організація обліку та збереження особистих медичних книжок працівників шкільної їдальні.
7. Ведення книги складського обліку продуктів харчування.
II. Загальні вимоги до шкільної їдальні.
1. Забезпечення обладнання обідньої зали столами та стільцями. Дотримання відстані між столами 100-150 см, між столами та стінами — 40-60 см; площі на одного учня — 0,75 см2.
2. Наявність умивальників та електрорушників (паперових рулонних рушників) із розрахунку один на 20 місць та один для роздавальниці.
3. Забезпечення питною водою гарантованої якості та в достатній кількості.
4. Укомплектування необхідним інвентарем для прибирання приміщення та для дотримання поточних технологічних режимів.
5. Забезпеченість посудом і технологічним інвентарем (м’ясорубка, морозильні камери тощо).
6. Належний стан вимірювальної техніки, що використовується в шкільній їдальні, її справність, наявність чіткого відтиску перевірного тавра та повірок у встановленому законодавством порядку (Порядок проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747; Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями, затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2016 № 193).
7. Наявність спеціальної професійної освіти (підготовки) у працівників, що займаються виробництвом, збереженням і продажем харчових продуктів.
8. Наявність особистих медичних книжок працівників їдальні та проходження ними медичного обстеження в установленому законодавством порядку (2 рази на рік).
III. Організація виробництва та обслуговування.
1. Наявність у шкільній їдальні:
- технологічних карток на готові страви (картотека страв);
- перспективного меню харчування учнів;
- щоденної меню-вимоги харчування та меню, де вказується перелік страв, кулінарних, борошняних, кондитерських, булочних виробів і напоїв власного виробництва, ваговий вихід страв з наявністю підпису завідуючого виробництвом, кухаря, медпрацівника;
- щоденного меню харчування учнів, затвердженого директором;
- щоденного меню дієтичного харчування учнів, затвердженого директором;
- журналу бракеражу готової продукції;
- журналу бракеражу сирих продуктів;
- журналу обліку виконання норм харчування;
- графіку харчування учнів;
- графіку чергування вчителів;
- книги відгуків і пропозицій установленого зразка на видному й доступному для споживачів місці;
- куточку споживача з відповідною інформацією.
2. Раціональність складання меню.
3. Наявність продукції, зазначеної в меню, протягом усього робочого дня.
4. Дотримання технологічних режимів виробництва продукції (режиму первинної й теплової обробки сировини тощо), визначених нормативною документацією (збірники рецептур страв, кулінарних, борошняних, кондитерських і булочних виробів, затверджених у встановленому порядку державними стандартами, технічними умовами, а також санітарними правилами).
5. Збереження протягом доби контрольної порції виробленої продукції зі вказівкою дати та часу відбору.
IV. Дотримання санітарних правила
1. Рівень забезпечення питною водою.
2. Наявність механічної та природної вентиляції.
3. Рівень освітленості приміщень.
4. Наявність раковин для миття рук із підведенням гарячої та холодної води, мила, електрорушника (паперових рушників).
5. Наявність інвентарю для прибирання (правильне зберігання, сигнальне фарбування).
6. Якість прибирання обідніх столів.
7. Здійснення прибирання:
- щоденного (підмітання вологим способом, миття підлоги, видалення пилу, протирання меблів, радіаторів, підвіконь, миття й дезінфекція раковин, унітазів);
- щотижневого (миття стін, освітлювальної арматури, очищення скла від пилу, дезінфекція, дератизація приміщень);
- щомісячного (генеральне прибирання, дезінфекція, дератизація приміщень).
8. Належне збереження мийних і дезінфекційних засобів.
9. Забезпечення миття й санітарної обробка посуду, мийних ванн, технологічного устаткування, виробничих столів.